شکایت‌کشی اپل و کوالکام! این بار در چین - تکفارس 
شکایت‌کشی اپل و کوالکام! این بار در چین - تکفارس 

شکایت‌کشی اپل و کوالکام! این بار در چین

علی اکبر اکبرزاده
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 17:05
شکایت‌کشی اپل و کوالکام! این بار در چین - تکفارس 

مدتی پیش بود که خبری منتشر کردیم و در آن به شکایت‌های اپل از کوالکام در دادگاه پرداختیم و حالا اخبار فضای مجازی حاکی از آن است که کوالکام یک شکایت جدید از اپل را در چین تنظیم کرده است. این جنگ حقوقی مدتی‌ است که شروع شده و ابتدا در آمریکا و سپس به دیگر نقاط جهان گسترش یافت و آخرین ایستگاه چین است!

کوالکام در این شکایت اعتقاد دارد که اپل حقوق برخی تکنولوژی‌های استفاده شده در اسمارتفون‌های خود را زیر پا گذاشته است. در ضمن نیاز به توضیح است که این گواهینامه‌ها برای هر فعالیت صنعتی ضروری است و کوالکام موظف به لایسنس کردن آن‌ها نبوده است.

سخنگوی این کمپانی می‌گوید که اپل از تکنولوژی‌های ابداعی توسط کوالکام استفاده کرده و پولی بابت آن‌ها نداده است. این تکنولوژی‌ها شامل برخی استاندارد‌ها جهت کاهش مصرف باتری و ویژگی فورس تاچ اپل است.

اپل در یک اظهار نظر اعتقاد دارد که این شکایت ارزش قضایی ندارد و به زودی شکست خواهد خورد و تنها یک تهدید فرصت طلبانه برای کوالکام است؛ زیرا این کمپانی در طول مذاکرات حرفی از پتنت‌ها نزده و به تازگی این موضوع را به شکایت‌های خود اضافه کرده است.

شکایت‌کشی اپل و کوالکام! این بار در چین - تکفارس 

سخنگوی کمپانی اپل در این زمینه گفت:

اپل همیشه به ارزش ابداعات و اختراعات احترام گذاشته است و چنین موضوعی را می‌توانید در فعالیت‌های چندین ساله این کمپانی ببینید. اپل همیشه به تکنولوژی‌های استفاده شده در محصولاتش توجه داشته و حقوقی را پایمال نکرده است. در طول مذاکرات چندساله و ادامه‌دار اپل با کوالکام هیچ‌گاه حرفی در مورد این پتنت‌ها زده نشده و این موضوع فقط به چند ماه گذشته مربوط است.

این فرد از اپل اذعان دارد که کوالکام در اکثر دادگاه‌ها محکوم شناخته شده است و باید جریمه‌های بسیار سنگینی را بپردازد. او اعتقاد دارد که این شکایت آن‌ها نیز از نظر قضایی بی‌ارزش است و مانند دیگر دعواهای حقوقی این کمپانی شکست خواهد خورد.

این دومین تلاش کوالکام برای جلوگیری از فروش آیفون‌ها در چین است. در ماه جولای سال جاری نیز کوالکام مدعی پایمال شدن حقوق ۶ پتنت خود توسط اپل شده بود.

به نظر می‌رسد در این دادگاه نیز اپل شدیدا دست بالا را خواهد داشت و آیفون‌ها همچنان به فروش خود در چین ادامه دهند. این شکایت بیشتر شبیه یک انتقام بچگانه در ازای شکایت‌های بسیار زیاد اپل از کوالکام در سراسر دنیا است.

این دعوای حقوقی در ژانویه کلید خورد؛ جایی که اپل از کوالکام به دلیل باج‌خواهی این کمپانی شکایت کرد. دادگاه فدرال نیز حکم به محکومیت کوالکام داد؛ زیرا معتقد بود کوالکام از جایگاه خود در دنیای تکنولوژی سواستفاده کرده است تا پول بیشتری بابت مودم‌های مخصوص اسمارتفون خود دریافت کند. اپل شکایت‌های بسیاری با موضوع مشابه را در نقاط مختلف جهان آماده کرد و توپخانه کوالکام نیز با دست گذاشتن بر روی پتنت‌ها پاسخ اپل را داد.

اوضاع اصلا برای کوالکام خوب نیست. به تازگی نیز این کمپانی محکوم به پرداخت ۷۷۴ میلیون دلار خسارت شده و در دادگاه‌های زیادی شکست خورده است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.