بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟ - تکفارس 
بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟ - تکفارس 

بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟

رضا دشتی نژاد
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 10:51
بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟ - تکفارس 

هنگامی که در سال های گذشته از صفحه نمایش های بدون حاشیه صحبت می شد، بیشتر به حذف حاشیه صفحه نمایش از اطراف سمت چپ و راست آن توجه می شد. با این حال پس از آن که گفته شد شرکت اپل قصد دارد به مناسبت دهمین سالگرد تلفن های همراه iPhone یک تلفن همراه با صفحه نمایش تمام صفحه ارائه کند، مشخص شد علاوه بر سمت چپ و راست صفحه نمایش، قسمت های بالا و پایین آن نیز دستخوش تغییر خواهند شد، البته در آن زمان هیچ کس ایده ای از محصول نهایی اپل در ذهن نداشت. با این وجود بیشتر شرکت های مطرح تلفن سازی دنیا موفق شدند پرچم داران خود را با صفحه نمایش هایی تمام صفحه راهی بازار کنند که نسبت صفحه نمایش به نمای جلوی گوشی بیش از ۸۰ درصد بود. اگرچه همه این شرکت ها به این هدف دست یافته اند، اما هر یک از روش جداگانه ای برای دست یابی به صفحه نمایش بدون حاشیه بهره برده است، در ادامه قصد داریم با مرور هر یک از این محصولات بهترین و جذاب ترین صفحه نمایش های تمام صفحه بازار را مرور کنیم.

هم اکنون تلفن های همراه LG G6، Galaxy S8، Galaxy Note 8 و Essential Phone از صفحه نمایش های تمام صفحه بهره می برند و در آینده نزدیک نیز گوشی های هوشمند iPhone X و Mate 10 نیز به این جمع اضافه خواهند شد و تنها شرکت های سونی و HTC هستند که تاکنون محصولاتی با صفحه نمایش بدون حاشیه ارائه نکرده اند.

شرکت Sharp نیز که یکی از تولیدکنندگان برتر صفحه نمایش های دنیا به شمار می رود در پاییز گذشته صفحه نمایش بسیار جذابی را به کمک شرکت Xiaomi در تلفن همراه Mi Mix به کار برد، که توانست بسیاری از نظرها را به سوی خود جلب کند. آن صفحه نمایش که با نسبت تصویر ۱۷:۹ ارائه شده بود در قسمت چپ، راست و بالا بدون حاشیه بود، تنها در قسمت پایین خود از حاشیه به منظور قرار گرفتن دوربین جلو و سایر حسگرها، برخوردار بود.

بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟ - تکفارس  بهترین صفحه نمایش تمام صفحه کدام است؟ - تکفارس 

البته پس از آن بیشتر سازندگان تلفن همراه از نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده کردند که صفحه نمایش Univisium گوشی هوشمند LG G6 یکی از آن ها بود. این نسبت تصویر در گوشی های Galaxy S8 و Galaxy Note 8 سامسونگ به ۱۸٫۵:۹ تغییر کرد و در ادامه شرکت اپل نسبت تصویر ۱۹:۹ را در تلفن همراه iPhone X ارائه کرده است. البته اگر کلیدهای navigation و status bar گوشی iPhone X را در نظر بگیریم متوجه می شویم کاربران در واقع تنها می توانند از نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده کنند. بنابراین این نسبت تصویر به استاندارد جدید گوشی های پرچم دار تبدیل شده است.

استفاده از نسبت تصویر جدید ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود، با وجود آن که این نسبت تصویر به سازندگان تلفن همراه اجازه می دهد، صفحه نمایش های بسیار بزرگ را در بدنه های کوچک قرار دهند، اما به دلیل آن که ارتفاع صفحه نمایش گوشی ها افزایش و عرض آن ها باریک تر شده است، بنابراین به نظر می رسد نخستین صفحه نمایش بدون حاشیه که از نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹ بهره می برد، می تواند به موفقیت بسیار زیادی دست یابد، چرا که علاوه بر ارتفاع مناسب از عرض بسیار خوبی نیز بهره می برد که کاربرد بسیار بیشتری برای کاربران خواهد داشت. البته باید دید آیا سازندگان گوشی هوشمند در آینده بار دیگر به نسبت تصویر ۱۶:۹ باز خواهند گشت یا خیر.

صفحه نمایش های بدون حاشیه این محصولات هر یک از طراحی متفاوتی بهره می برند، برخی از گوشه های منحنی استفاده کرده اند و برخی دیگر حاشیه های اطراف را کاهش داده اند. البته شاید جذاب ترین طرح ارائه شده متعلق به گوشی Mi Mix 2 باشد چرا که این صفحه نمایش تقریباً تمام حاشیه های اطراف خود را حذف کرده است و تنها یک نوار بسیار باریک در زیر آن به چشم می خورد که محل قرار گرفتن دوربین جلو است.

در ادامه می توانید نظر خود را در ارتباط با بهترین صفحه نمایش تمام صفحه بازار با ما در میان گذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید