SSD جدید ۴۸۰ گیگابایتی ضد آب Silicon Power - تکفارس 
SSD جدید ۴۸۰ گیگابایتی ضد آب Silicon Power - تکفارس 

SSD جدید ۴۸۰ گیگابایتی ضد آب Silicon Power

رضا دشتی نژاد
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 10:44
SSD جدید ۴۸۰ گیگابایتی ضد آب Silicon Power - تکفارس 

شرکت Silicon Power به تازگی یک حافظه SSD قابل حمل را ارائه کرده است که از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 بهره می برد. حافظه Bolt B80 در سه ظرفیت ۱۲۰، ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت ارائه شده است و از بدنه آلومینیومی استفاده می کند. طراحی این حافظه به صورت دایره است.

این حافظه مخصوص کاربرانی طراحی شده است که در محیط مرطوب فعالیت می کنند. البته کارمندان بی توجهی که لیوان آب یا چای خود را بر روی میز واژگون می کنند نیز دیگر افرادی هستند که از ارائه آن سود می برند. Bolt B80 به وسیله USB 3.1 از طریق Type-C به رایانه متصل می شود به همراه آن یک تبدیل USB-C to USB-A نیز ارائه می شود که بر اساس گزارش خبرگزاری AnandTech با درگاه های USB 2.0 نیز به صورت کامل سازگار است. سرعت تبادل داده در این حافظه ۵۰۰ مگابایت درثانیه برای خواندن اطلاعات و ۴۵۰ مگابایت در ثانیه برای نوشتن اطلاعات عنوان شده است، که نسبت به حافظه SSD قابل حمل سامسونگ اندکی کمتر است.

SSD جدید ۴۸۰ گیگابایتی ضد آب Silicon Power - تکفارس 

شرکت Silicon Power اذعان کرده است این حافظه با ضخامت ۱۱٫۹ میلیمتر باریک ترین حافظه SSD قابل حمل بازار است. بدون توجه به آن که صحت این ادعا را تأیید یا رد کنیم، نمی توان از طراحی ظاهری بسیار جذاب این محصول به سادگی گذشت چرا که Bolt B80 به خوبی از ویژگی های فیزیکی SSD ها بهره برده است. علاوه بر حذف قطعات متحرک، که ممکن است اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه را به خطر اندازد، حافظه های SSD می توانند از طراحی های بسیار جذاب تری بهره برند، که از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به حافظه های HDD برخوردار است.

در نهایت باید گفت، متأسفانه این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت و تاریخ عرضه رسمی این محصول به بازار ارائه نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.