ایران مسئول حمله سایبری به پارلمان بریتانیا؟ - تکفارس 
ایران مسئول حمله سایبری به پارلمان بریتانیا؟ - تکفارس 
ایران مسئول حمله سایبری به پارلمان بریتانیا؟ - تکفارس 

ایران مسئول حمله سایبری به پارلمان بریتانیا؟

علی اکبر اکبرزاده
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 22:42
ایران مسئول حمله سایبری به پارلمان بریتانیا؟ - تکفارس 

در ماه جون سال جاری پارلمان بریتانیا هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که نشان داد رمز‌های استفاده شده توسط قانون‌گذاران ضعیف بوده است. حال با توجه به یک گزارش در تایمز؛ تحقیقات نشان داده‌اند که گویا ایران پشت این حمله هکر‌ها قرار داشته است.

مقامات بریتانیایی صبح روز حمله متوجه برخی فعالیت‌های مشکوک شدند و سریعا وارد عمل شده و دسترسی قانون‌گذاران را به ایمیل‌های خود را غیر‌فعال کردند. این افراد تنها‌ می‌توانستند در ساختمان پارلمان به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشند؛ اما در نهایت این هکر‌ها بودند که پیروز شدند و به رمز ۹۰ اکانت دسترسی پیدا کرده‌اند.

در ابتدای امر تصور می‌شد که روسیه این حمله را ترتیب داده است؛ زیرا رمز‌های متعلق به افراد کابینه دولت بریتانیا در وبسایت‌های مخصوص هک با زبان روسی پیدا شده بود؛ اما مقامات مسوول منشا حمله را تا اینجا، یعنی کشور‌ خودمان، ردیابی کردند! اگر چنین موضوعی درست از آب در بیاید؛ این اولین حمله بزرگ سایبری به بریتانیا از طرف ایران است.

تایمز با توجه به ارزیابی اطلاعات موجود در این حمله می‌گوید این حمله سایبری بر روی چیزی حدود ۹۰۰۰ ایمیل از جمله ایمیل نخست وزیر وقت بریتانیا، خانم ترسا می، تاثیر گذاشته‌اند؛ اما مسوولان بریتانیایی اذعان دارند که ۹۰ اکانت متوجه خطر جدی شده‌اند و معتقدند که ایران به اطلاعات حساس و خطرناکی دست پیدا کرده است.

کسی از این کشور در مورد این خبر‌ها اظهار نظر رسمی نکرده است و سخنگوی مرکز امنیت سایبری ملی در این مورد می‌گوید که کار درستی نیست که به طور قطع کسی را مقصر بدانیم در حالی که تحقیقات هنوز ادامه دارد.

روابط بین ایران و کشور‌های اروپایی وارد مرحله جدیدی شده است. دیروز پس از سخنرانی‌های رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، سران چند کشور مهم اروپایی اعلام کردند که در کنار ایران برای اجرای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ می‌ایستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید