افزایش امنیت نسخه اندروید OneNote با استفاده از اثر انگشت - تکفارس 
افزایش امنیت نسخه اندروید OneNote با استفاده از اثر انگشت - تکفارس 

افزایش امنیت نسخه اندروید OneNote با استفاده از اثر انگشت

رضا دشتی نژاد
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 23:13
افزایش امنیت نسخه اندروید OneNote با استفاده از اثر انگشت - تکفارس 

نسخه اندروید نرم افزار OneNote مایکروسافت در تازه ترین به روز رسانی خود پشتیبانی از حسگر انگشت را نیز به منظور افزایش امنیت آن ارائه کرده است. البته استفاده از حسگر اثر انگشت در کنار رمز عبور در نسخه آزمایشی این نرم افزار که هفته گذشته منتشر شده بود معرفی شد ، با این حال در به روز رسانی نسخه ۱۶٫۰٫۸۶۲۵٫۲۰۴۰ این نرم افزار، این ویژگی ها در دسترسی کاربران نسخه استاندارد نیز قرار گرفته است.

البته استفاده از حسگر اثر انگشت در این نرم افزار به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و ابتدا باید برای هر مجموعه یک رمز عبور تعریف کنید، سپس برای باز کردن آن ها استفاده از حسگر اثر انگشت به کاربر پیشنهاد می شود. این ویژگی به صورت خودکار فعال می شود و برای استفاده از آن نیازی نیست گزینه خاصی را در بخش تنظمیات OneNote فعال کنید. پس از شناسایی اثر انگشت، می توانید در آینده مجموعه های مورد نظر را توسط حسگر اثر انگشت باز کنید.

در نسخه های پیشین این نرم افزار، برای قرار دادن رمز عبور برای هر یادداشت باید از نسخه دسکتاپ این نرم افزار استفاده می کردید، که حال با به روز رسانی جدید، کاربران اندروید از استفاده از رایانه شخصی بی نیاز شده اند.

در ادامه فهرست تغییرات این به روز رسانی را مرور خواهیم کرد که به صورت رسمی توسط مایکروسافت منتشر شده است:

  • افزوده شدن رمز عبور برای افزایش امنیت هر مجموعه و یادداشت های کاربران.
  • استفاده از حسگر اثر انگشت به منظور باز کردن یادداشت هایی که توسط رمز عبور ایمن شده اند.
  • بهبود کلی نرم افزار و افزایش پایداری آن.

در نهایت باید گفت چنانچه می خواهید از جدیدترین نسخه نرم افزار OneNote استفاده کنید می توانید آن را از طریق Play Store گوگل دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید