معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 
معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا

رضا دشتی نژاد
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 00:36
معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

با وجود آن که بازار اتومبیل های سدان خانوادگی، پس از ورود خودروهای چند منظوره SUV دچار رکورد شده است، اما هنوز هم می توان در میان خودروها، محصولات جذابی یافت که تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می کنند و علاوه بر آن کارایی و صرفه اقتصادی بسیار مناسب تری را برای خانواده های کم جمعیت فراهم می کنند. با افزایش قیمت جهانی سوخت، کارایی خودروها در برابر مصرف سوخت آن ها اهمیت بسیار زیادی بافته است. شرکت هوندا نیز در به تازگی مدل سال ۲۰۱۸ خودروی Accord را معرفی کرده است که محصولی هیبریدی است و از کارایی بسیار بالایی بهره می برد، البته با وجود استفاده از موتور هیبریدی مدل ۲۰۱۸ خودروی Accord همچنان به اصول خود وفادار باقی مانده است.

معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

در مدل های پیشین Accord انتخاب مدل هیبریدی به معنای کاهش فضای قابل دسترس به دلیل حمل باتری های بسیار بزرگ بود. علاوه بر آن مهندسین شرکت هوندا در مدل های ۲۰۱۷ و قبل از آن این اتومبیل هرگز نتوانستند فضای مناسبی را برای قرار دادن باتری ها فراهم کنند و این باتری های بزرگ در پشت صندلی عقب قرار گرفته بودند که برای سرنشینان عقب چندان رضایت بخش نبود.

طراحی اتاق در مدل ۲۰۱۸ تغییرات عمده ای داشته است که باعث شده است، فضای کافی برای قرار گرفتن باتری ها در زیر صندلی عقب خودرو فراهم شود. از سوی دیگر به دلیل استفاده از باتری های لیتیومی، اندازه آن ها بسیار کوچک تر شده است و اکنون بخشی از ساختار خودرو به شمار می روند. به عبارت دیگر به لطف استفاده از باتری ها فضای در دسترس به ۰٫۴۷۲ متر مکعب افزایش یافته است که دقیقاً برابر نسخه غیر هیبریدی این خودرو است و این فضا نسبت به مدل غیر هیبریدی ۲۰۱۷ معادل ۰٫۰۲۵ متر مکعب افزایش داشته است.

معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

شرکت هوندا در نسل جدید خودروی Accord از موتور بنزینی دو لیتری چهار سیلندر Atkinson-cycle استفاده کرده است که قدرتی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۹ pound-feet را ارائه می کند. بازده حرارتی این موتور ۴۰ درصد عنوان شده است که بسیار شگفت انگیز است. با وجود آن که ممکن است این بازده چندان زیاد به نظر نرسد، اما بد نیست بدانید کارا ترین موتور هوندا به شمار می رود. استفاده از موتورهای الکتریکی نیز مجموع قدرت موتورهای این خودرو را به ۲۱۲ اسب بخار رسانده است که ۲۰ اسب بخار نسبت به نسخه پایه خودروی Accord که از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده می کند، بیشتر است.

معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

جذاب ترین ویژگی این خودرو طراحی سیستم هیبریدی به صورت ترتیبی است، به عبارت دیگر این خودرو همانند اتومبیل Volt شرکت شورلت می تواند به صورت تمام الکتریک فعالیت کند و موتور بنزینی صرفاً به منظور شارژ باتری ها به کار می رود. اما به هنگام نیاز به قدرت بیشتر افزایش شتاب، هر دو موتور به کار گرفته خواهند شد، تا بالاترین قدرت ممکن را فراهم کنند.

این خودرو برخلاف اتومبیل Volt فاقد سیستم گشتاور EV-style است و شتاب نسخه اولیه آن نسبت به خودروی هیبریدی شورلت کمتر است. با این حال ممکن است در نسخه نهایی و با کامل شدن باتری ها شتاب آن افزایش قابل توجهی داشته باشد.

معرفی نسل جدید خودروی هیبریدی Accord توسط هوندا - تکفارس 

شرکت هوندا مصرف سوخت ترکیبی مدل ۲۰۱۸ غیر هیبریدی Accord را که از موتور ۱٫۵ لیتری و جعبه دنده CVT بهره می برد، ۷٫۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرده است. این امر در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی مدل ۲۰۱۷ هیبریدی این اتومبیل ۴٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. بنابراین انتظار می رود مصرف سوخت مدل ۲۰۱۸ هیبریدی این خودرو کمتر از ۴٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد. علاوه بر آن شرکت هوندا برخی از تجهیزات رفاهی را در مدل پایه یا LX  این خودرو حذف کرده است که این امر در نهایت به کاهش قیمت نهایی آن منجر خواهد شد.

در نهایت باید گفت خودروی ۲۰۱۸ Accord Hybrid در سال آینده وارد بازار خواهد شد و با توجه به نقدهای منتشر شده از آن می توان گفت تجربه آن ارزش یک سال صبر را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.