کاهش قیمت تبدیل هدفون های Pixel 2 - تکفارس 
کاهش قیمت تبدیل هدفون های Pixel 2 - تکفارس 

کاهش قیمت تبدیل هدفون های Pixel 2

رضا دشتی نژاد
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 13:53
کاهش قیمت تبدیل هدفون های Pixel 2 - تکفارس 

خروجی ۳٫۵ میلیمتری هدفون برای سال ها در تلفن های همراه به کار می رفتند و هیچ کس تصور نمی کرد، روزی فرا رسد که این ویژگی بسیار پر کارد دیگر در تلفن های همراه جایی نداشته باشند. البته شرکت اپل با تصور اینکه این خروجی فضای زیادی را از گوشی اشغال کرده است، تصمیم گرفت آن را از iPhone 7 و iPhone 7 plus حذف کند و این رویه در پرچم دارهای جدید این شرکت نیز ادامه یافته است. البته شرکت گوگل در نخستین نسل از گوشی های Pixel با افتخار عنوان کرد یکی از مهم ترین مزیت های محصولاتش استفاده از خروجی ۳٫۵ میلیمتری هدفون است. البته این شرکت نیز درست یکسال پس از آن و با معرفی تلفن های همراه Pixel 2 و Pixel XL 2 با تغییر نگرش خود، این خروجی را حذف کرد.

البته با وجود آن که تبدیل خروجی ۳٫۵ میلیمتری به درگاه USB-C به همراه گوشی ها ارائه می شود، اما چنانچه تبدیل خود را به هر دلیلی از دست بدهید، باید آن را با قیمت ۲۰ دلار از فروشگاه گوگل خریداری کنید. با وجود آن که شرکت اپل به ارائه تجهیزات جانبی گران قیمت شهرت دارد، اما آن شرکت نیز با درک شرایط بازار تبدیل های ۳٫۵ میلیمتری به Lightning را تنها به قیمت ۹ دلار در فروشگاه خود ارائه کرده است.

خوشبختانه شرکت گوگل خیلی زود متوجه قیمت بسیار زیاد تبدیل خود شده است و تنها پس از گذشت چند روز تبدیل های خود را با قیمت مشابه تبدیل های اپل و با قیمت ۹ دلار عرضه می کند. البته بسیاری از کاربران همچنان اعتقاد دارند بهتر بود در ابتدا این شرکت هرگز خروجی ۳٫۵ میلیمتری هدفون را حذف نمی کرد و کاهش قیمت این تبدیل ها نمی تواند در نگرش منفی آن ها نسبت به این شرکت تغییری ایجاد کند.

در نهایت باید گفت انتظار می رود شرکت گوگل در یک اظهار نظر رسمی دلیل تغییر نگرش خود را توضیح دهد، چرا که بسیاری از کاربران Pixel و Pixel XL که قصد داشتند به نسل جدید این گوشی ها مهاجرت کنند، به دلیل حذف خروجی ۳٫۵ میلیمتری هدفون با مانع بزرگی روبرو هستند و هم اکنون انتخاب بسیار دشواری را پیش روی خود می بینند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید