مالیات بر شبکه های اجتماعی در انگلستان - تکفارس 
مالیات بر شبکه های اجتماعی در انگلستان - تکفارس 

مالیات بر شبکه های اجتماعی در انگلستان

رضا دشتی نژاد
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 23:46
کودکان

هیئت وزیران انگلستان در روزهای گذشته عنوان کردند قصد دارند بر شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر مالیات وضع کنند. چرا که آن ها اعتقاد دارند این شبکه های اجتماعی بر زندگی کاربران کم سن و سال تر تأثیرات منفی می گذارند.

کارن بردلی وزیر فرهنگ انگلستان، عنوان کرد علاوه بر این شبکه های اجتماعی کل صنعت فناوری اطلاعات باید شامل پرداخت مالیات شود تا شرکت های شبکه اجتماعی و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی اطلاعات بیشتری را در زمینه مضرات استفاده بی رویه از اینترنت در اختیار کاربران قرار دهند. علاوه بر ان وی اذعان کرد شبکه های اجتماعی اطلاعات کامل تری را از حس تنفر اینترنتی کاربران خود ارائه کنند تا متخصصان بتوانند به صورت مؤثرتری به تلاش خود برای برطرف کردن این مشکلات ادامه دهند.

بسیاری از مؤسسات اجتماعی که در زمینه اطلاع رسانی مضرات اینترنت فعالیت می کنند، می توانند از منابع مالیاتی گردآوری شده استفاده کنند. البته هیچ جزئیات دیگری از این برنامه منتشر نشده است و صرفاً عنوان شده وضع مالیات با هدف ایجاد یک جامعه اینترنتی ایمن تر انجام می شود.

خانم بردلی، با تردید به برنامه های بازدارنده شبکه های اجتماعی که به نام code of practice شناخته می شود و قصد دارد ضامین جاسوسی اینترنتی یا تهاجمی را در سریع ترین زمان ممکن حذف کنند، می نگرد. وی ادامه داد: « تلاش های شبکه های اجتماعی برای مبارزه با بد رفتاری های اینترنتی کافی نیست و علاوه بر آن ها، همکاری مشترک دولت، سایر بخش های صنعت فناوری اطلاعات، خانواده ها و جوامع اجتماعی به منظور حفظ امنیت اینترنتی شهروندان الزامی است ».

هرچند وضع مالیات به تنهایی نمی تواند در حل این مشکل تأثیرگذار باشد، اما استفاده از قوانین و مقررات بازدارنده نیز نمی تواند مانعی در برابر بد رفتاری های اینترنتی باشد. با این حال کسب درآمد از شرکت های شبکه اجتماعی به منظور تحقیق و پژوهش بر روی این پدیده که در نهایت به رفع آن کمک خواهد کرد، ایده بسیار مناسبی است.

بر اساس گزارشی که مؤسسه خیریه کودکان NSPCC منتشر شده است، در انگلستان ۱۲۲۴۸ کودک مختلف در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تحت آموزش های مرتبط با امنیت اینترنتی بوده اند، که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

البته خانم بردلی اعتقاد دارد راه حل نهایی این موضوع تنها در تلاش های همگانی است. وضع مالیات یک راه حل منطقی است، اما مدارس نیز می توانند به منظور مقابله با جاسوسی های اینترنتی و امنیت اینترنت نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

با وجود آن که به نظر می رسد بد رفتاری های اینترنتی پدیده ای اجتناب ناپذیر است، اما می توان با تلاش هایی تأثیرات آن را بر زندگی نوجوانان کاهش داد و البته نظارت بر این پدیده نیز در ادامه آسان تر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.