وعده توییتر برای مقابله با سوء استفاده ها - تکفارس 
وعده توییتر برای مقابله با سوء استفاده ها - تکفارس 

وعده توییتر برای مقابله با سوء استفاده ها

قربان اسرافیلی
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 14:30
وعده توییتر برای مقابله با سوء استفاده ها - تکفارس 

چندی پیش پس از آنکه شرکت توییتر حساب کاربری رز مک گوان بازیگر هالیوود را تعلیق کرد، برخی از کاربران به مدت ۲۴ ساعت این شبکه اجتماعی را بایکوت کردند. جک دورسی، مدیر عامل توییتر، پس از آگاهی از این موضوع، وعده داد که این شرکت در اجرای قوانین، موضع جدی تری در پیش خواهد گرفت. او همچنین گفت که توییتر در هفته های آینده برای جلوگیری از رفتارهای ناشایستی که برخی کاربران از خود نشان می دهند، قوانین جدید تری وضع خواهد کرد.

اوایل این هفته مک گاون پس از آنکه در توییتر شماره تلفن خصوصی را منتشر کرد، این شرکت به طور موقت حساب کاربری او را تعلیق کرد. مک گوان از جمله کسانی است که هاروی واینستین، تهیه کننده معروف فیلم های هالیوود، را متهم به سوء استفاده و آزار جنسی کرده است. گرچه در حال حاضر حساب کاربری خانم مک گوان به حالت اول برگشته است، ولی این رویداد می تواند مشکلات مدیریتی شرکت توییتر را برجسته کند.

دورسی در چند توییت اعلام کرده است که این شرکت تمامی رفتارها را زیر نظر دارد و همچنین گفت که تلاش های این شرکت در بروز کردن سیاست های خود کافی نیست. او بیان کرد، ” ما در ماه های اخیر به شدت کار کرده ایم و امروز بر روی برخی تصمیم های دقیق تمرکز داریم و مصمم هستیم در اجرای قوانین خود جدی باشیم.” او همچنین گفت که این شرکت در هفته های آتی قوانین جدیدی را برای جلوگیری از سوء استفاده های جنسی، گروه های خشونت طلب، عکس های غیر اخلاقی، نمادهای نژادپرستانه و توییت هایی که باعث ترویج خشونت می شود قوانین تازه ای اعمال خواهد کرد.

توییتر در سال گذشته برخی قابلیت هایی را فراهم کرده است که به کمک آن ها می توان جلوی فحاشی ها را گرفت و کلمات که حاوی فحش هستند را مسدود کرد. در ماه جولای این شرکت اعلام کرد که تلاش های آن ها ثمر بخش بوده است. با این وجود به نظر می رسد این گفته ها زیاد درست نیستند زیرا برخی از کاربران توییتر در پاسخ به آقای دورسی اعلام کرده اند که توییتر از سفید پوستان برتری گرا مانند ریچارد اسپنسر حمایت می کند. آقای دورسی هم در واکنش به این گفته ها اعلام کرد که این شرکت در حال بازبینی سیاست های حمایت خود از این گروه ها است ولی این را هم گفت که اولویت اول آن ها اجرای قوانین فعلی این شرکت است.

یکی از سخنگوهای توییتر اعلام کرده است که درباره گفته های دورسی اعلام نظر نمی کنند، ولی گفت که در آینده جزییات بیشتری اعلام خواهد شد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید