شریک بنیان‌گذار اپل، Steve Wozniak، پلتفرم آموزشی آنلاین خود را تأسیس می‌کند - تکفارس 
شریک بنیان‌گذار اپل، Steve Wozniak، پلتفرم آموزشی آنلاین خود را تأسیس می‌کند - تکفارس 

شریک بنیان‌گذار اپل، Steve Wozniak، پلتفرم آموزشی آنلاین خود را تأسیس می‌کند

امین داسنورد
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 18:33
شریک بنیان‌گذار اپل، Steve Wozniak، پلتفرم آموزشی آنلاین خود را تأسیس می‌کند - تکفارس 

آقای Steve Wozniak، که در کنار استیو جابز شرکت اپل را پایه‌ریزی کرد، در حال تأسیس پلتفرم آنلاین جدیدی برای آموزش فنّاوری به نام Woz U است. این پلتفرم برای ترویج کارهای زیرشاخه‌ی فنّاوری و مهارت‌های لازم برای ورود به این عرصه طراحی‌شده است. آقای Wozniak باگذشت زمان امیدوار است این ابتکارش گسترش یابد تا  ۳۰ مکان فیزیکی در سراسر دنیا و دوره‌هایی از قبیل مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات تا توسعه‌ی نرم‌افزار موبایل و امنیت سایبری را در کنار سایر چیزها در برگیرد. مشخص نیست که این دوره‌ها رایگان عرضه می‌شوند یا که اپلیکیشن Woz U برنامه دارد تا از تمام قابلیت‌های این پلتفرم آموزشی آنلاین پول بگیرد. هنوز حرفی دراین‌باره نشده است.

هم‌چنین Woz U دسترسی لازم به شرکت‌هایی که تمایل به استفاده از ابزارها و منابع فراهم‌شده را برای استخدام و تعلیم کارمندانشان دارند را فراهم می‌کند. این پلتفرم برای تمام دانش‌آموزان دوره‌ی دوازده‌ساله‌ی مدرسه با همکاری مدارس منطقه انجام می‌شود. در اضافه، Woz U تصمیم دارد تا از روش آموزش تک‌به‌تک برای دانش‌آموزان استفاده کند و دیرتر، برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ی خودش را برای مؤسسان نوآور آینده پیاده کند. هدف کلی در افزایش علاقه به شغل‌هایی است که به قول Woz U به آن‌ها شغل‌های STEAM می‌گویند که شامل  علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است؛ البته هنر اشاره‌ای به هدف مشترک آقای Wozniak و شریک مؤسسش آقای استیو جابز در شرکت اپل برای ترکیب فناوری با علوم انسانی است.

آقای Wozniak در بیانیه‌ای اظهار داشت:

 

«هدف ما آموزش‌وپرورش مردم در مهارت‌های دیجیتالی کار‌آفرینی بدون قرار دادن آن‌ها در بدهی‌های سالیانه‌ی دانشگاهی است. مردم اغلب از انتخاب شغلی بر پایه‌ی فناوری می‌ترسند به خاطر این‌که فکر می‌کنند نمی‌توانند از پس آن بربیایند. من به قابلیت‌های آن‌ها ایمان‌دارم و می‌خواهم روشش را به آن‌ها نشان دهم. من تمام زندگی‌ام را در حال کار بر روی ساخت، توسعه و خلق دنیای بهتری از طریق فنّاوری نموده‌ام و همیشه برای تحصیل احترام قائل هستم. حالا نوبت Woz U و تازه شروع کار است.»

 

هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت هیچ‌کدام از امکانات موجود و یا  آینده‌ی WOZ U نیست. اما نرم‌افزار موبایل آن با تعدادی کلاس آشنایی موجود است و هم‌چنین می‌توانید در Woz U نام‌نویسی کنید، بااینکه مشخص نیست دقیقاً چه چیزی پشت قرار دادن تعدادی از اطلاعات تماس شخصی وجود دارد. به نظر می‌رسد کل این تأسیسات به‌اندازه‌ی کافی زرق‌وبرق دار باشد اما بااین‌حال لازم به ذکر است که شریک داخلی Woz U مؤسسه‌ی غیرانتفاعی Southern Careers  واقع در اطراف شهر Austin ایالت تگزاس آمریکا است. پس انتظار رایگان بودن همه‌چیز را در Woz U نداشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید