ارائه نرم افزار ترجمه و LinkedIn مایکروسافت بر روی Mate 10 - تکفارس 
ارائه نرم افزار ترجمه و LinkedIn مایکروسافت بر روی Mate 10 - تکفارس 

ارائه نرم افزار ترجمه و LinkedIn مایکروسافت بر روی Mate 10

رضا دشتی نژاد
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 17:28
ارائه نرم افزار ترجمه و LinkedIn مایکروسافت بر روی Mate 10 - تکفارس 

به نظر می رسد تنها محصولات شرکت سامسونگ نیستند که میزبان نرم افزارهای اختصاصی مایکروسافت هستند و این شرکت قصد دارد استراتژی مشابهی را در خصوص تلفن های همراه Mate 10 و Mate 10 Pro اتخاذ کند.

شرکت مایکروسافت در هفته گذشته عنوان کرد، قصد دارد نسخه اختصاصی نرم افزار LinkedIn به همراه نرم افزار ترجمه خود به را به کاربران پرچم داران جدید اندرویدی شرکت هواوی عرضه کند.

بر این اساس نسخه اختصاصی LinkedIn به صورت کامل با رابط کاربری EMUI 8.0 یکپارچه خواهد بود و کاربران می توانند در سطح سیستم عامل با این نرم افزار ارتباط برقرار نمایند. ارتباط یکپارچه LinkedIn با سیستم عامل Mate 10 به این صورت خواهد بود که هر تغییر در حساب کاربری LinkedIn به صورت خودکار در دفترچه تلفن این گوشی نیز ثبت خواهد شد، علاوه بر آن کاربران می توانند به صورت مستقیم به شماره تلفن ثبت شده در حساب کاربری دیگر کاربران LinkedIn تماس بگیرند یا پیام بفرستند. از سوی دیگر دسترسی به حساب های کاربری نیز بسیار آسان تر از دیگر نسخه های این نرم افزار خواهد بود.

شرکت مایکروسافت همچنین در ۱۹ اکتبر عنوان کرد، نسخه اختصاصی نرم افزار Microsoft Translator app را نیز در دسترس کاربران گوشی های جدید هواوی قرار خواهد داد. این نسخه به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است و به خوبی می تواند از چیپ اختصاصی NPU هوش مصنوعی Kirin 970 استفاده کند. به این ترتیب ترجمه کلمه ها بی نیاز از اینترنت خواهد بود و سرعت فرآیند ترجمه نیاز بسیار بهبود پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن حجم داده های ترجمه آفلاین این نرم افزار نسبت به دیگر نسخه های آن ۵۰ درصد کم تر است.

از سوی دیگر کاربران Mate 10 می توانند از طریق افزونه Presentation Translator PowerPoint به صورت مشترک یک پرونده PowerPoint را ترجمه کنند.

تلاش های مایکروسافت به منظور دوری از سیستم عامل های همراه خود روز به روز گسترده تر می شود و در حالی که پشتیبانی این شرکت از کاربران تلفن همراه ویندوز موبایل و ویندوز ۱۰ کاهش می یابد، این شرکت نرم افزارهای اختصاصی بیشتری را در دسترس کاربران iOS و اندروید قرار می دهد.

البته به نظر می رسد Mate 10 و Mate 10 Pro بر خلاف گوشی های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus فاقد نسخه Microsoft Edition باشند.

این شرکت در نمایشگاه CES 2016 اذعان کرد، همکاری جدید و بسیار نزدیکی را با شرکت سامسونگ آغاز کرده است و در همین مراسم از تبلت ویندوزی Galaxy TabPro S رونمایی کرد. از سوی دیگر این شرکت دادخواست های حقوقی علیه یکدیگر را نیز متوقف کرده اند و به نظر می رسد روابط میان آن ها روز به روز نزدیک تر می شود.

از سال ۲۰۱۵ این شرکت نرم افزارهای زیادی از مجموعه آفیس خود را به صورت پیش فرض در تلفن های همراه اندرویدی مختلف عرضه کرده است و در ماه می ۲۰۱۵ عنوان شد، این شرکت با ۳۱ شرکت مختلف سازنده تبلت های اندرویدی توافق کرده است، نرم افزارهای Word، Excel، PowerPoint، OneNote، OneDrive و Skype را به صورت پیش فرض بر روی محصولات آن ها نصب کند و با وجود آن که شرکت سامسونگ در آن فهرست قرار داشت، نامی از شرکت هواوی در آن به چشم نمی خورد، که حال به نظر می رسد شرکت مایکروسافت از ۳۱ شرکت پیشین نیز فراتر رفته است و قصد دارد، حال که در بازار سیستم عامل ها شکست خورده است، بازار نرم افزارها را در دست بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.