پشتیبانی دوربین جدید ۳۶۰ درجه سامسونگ از واقعیت مجازی - تکفارس 
پشتیبانی دوربین جدید ۳۶۰ درجه سامسونگ از واقعیت مجازی - تکفارس 

پشتیبانی دوربین جدید ۳۶۰ درجه سامسونگ از واقعیت مجازی

رضا دشتی نژاد
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 23:16
پشتیبانی دوربین جدید ۳۶۰ درجه سامسونگ از واقعیت مجازی - تکفارس 

شرکت سامسونگ دوربین جدید ۳۶۰ درجه خود را به صورت رسمی معرفی کرد. دوربین ۳۶۰ Round تصاویر با کیفیتی را برای نرم افزارهای واقعیت مجازی تهیه خواهد کرد.

این دوربین به ۱۷ لنز مجهز شده است که هشت مجموعه دو عددی به صورت افقی و یک لنز نیز به صورت عمودی قرار گرفته است. این دوربین ۳۶۰ درجه می تواند تصاویر ۳ بعدی با کیفیت ۴K ارائه کند. شرکت سامسونگ به منظور افزایش کیفیت صدای دریافتی توسط این دوربین از فناوری spatial  استفاده کرده است. ضمن آن که این محصول از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP65 نیز پشتیبانی می کند.

شرکت سامسونگ اذعان کرده است به دلیل افزایش محبوبیت پلتفرم های سه بعدی و توجه بیشتر کاربران به این پلتفرم، ارائه دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت با قیمت منطقی در اولویت کارهای آن ها قرار داشته است. البته قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلاری این محصول ممکن است از نظر بسیاری از افراد منطقی نباشد.

این دوربین از بدنه ای یکپارچه بهره می برد که تبادل گرمای تولید شده را تسهیل خواهد کرد. به این ترتیب محصول جدید سامسونگ از فن خنک کننده بی نیاز است. عدم نیاز به فن موجب کاهش اندازه کلی دستگاه و کاهش وزن آن نیز شده است. کاهش صدا و مصرف انرژی کم تر نیز دیگر مزیت های این طرح به شمار می شود. دوربین ۳۶۰ Round در هفته های آتی ابتدا در کشور آمریکا و سپس در سایر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.

ویژگی های سخت افزاری دوربین ۳۶۰ Round

  • ۱۷ دوربین ۱/۲٫۸-inch و حسگر ۲ مگاپیکسل با لنزهای ۸
  • ۶ میکروفون داخلی که به فناوری spatial مجهز شده اند، پشتیبانی از ۲ میکروفون خارجی
  • وضوح فیلم های Livestreaming (3D) برابر است با ۴۰۹۶x2048 پیکسل و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه برای هر چشم. وضوح فیلم های Livestreaming (2D) برابر است با ۴۰۹۶x2048 پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، وضوح فیلم های Recording (3D) برابر است با ۴۰۹۶x2048 پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه برای هر چشم. وضوح فیلم های Recording (2D) برابر است با ۴۰۹۶x2048 پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه.
  • فرمت ویدیو: MP4 (H.265/ H.264; 3D, 4k x 2k per eye; 2D 4k x 2k)
  • حافظه داخلی: حافظه ۱۰ گیگابایتی از نوع LPDDR3 و ۴۰ گیگابایتی از نوع eMMC
  • کارت حافظه خارجی: UHS-II SD Card با ظرفیت جداکثر ۲۵۶ گیگابایت، SSD با ظرفیت حداکثر ۲ ترابایت
  • ویژگی های ارتباطی: Lan، USB Type-C
  • حسگرها: Gyrometer و شتاب سنج

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.