اضافه شدن ویژگی ضد تقلب در بازی ها به ویندوز ۱۰ - تکفارس 
اضافه شدن ویژگی ضد تقلب در بازی ها به ویندوز ۱۰ - تکفارس 

اضافه شدن ویژگی ضد تقلب در بازی ها به ویندوز ۱۰

رضا دشتی نژاد
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 23:39
اضافه شدن ویژگی ضد تقلب در بازی ها به ویندوز ۱۰ - تکفارس 

سرانجام شرکت مایکروسافت نسخه نهایی به روز رسانی Fall Creators Update را از روزهای گذشته در دسترس کاربران قرار داده است. این به روز رسانی برخی ویژگی های کاملاً جدید را ارائه می کند که مهم ترین آن ها فناوری واقعیت ترکیبی است. در حالی که بیشتر ویژگی های جدید این به روز رسانی در روزهای گذشته توسط مایکروسافت معرفی شده اند، اما این به روز رسانی یک ویژگی بسیار مهم دیگر را نیز ارائه خواهد کرد، که مایکروسافت توجه زیادی به معرفی آن نداشته است.

این ویژگی anti-cheat game یا مبارزه با تقلب در بازی ها است که نخستین بار در Insider build ماه جولای ویندوز ۱۰ معرفی شد. این ویژگی که از سوی مایکروسافت ارائه شده است به نام TruePlay شناخته می شود و به طراحان و توسعه دهندگان بازی های ویندوزی اجازه خواهد داد با متقلب ها برخورد کنند.

به نظر می رسد عملکرد این ابزار مبارزه با تقلب، همانند ابزار شرکت Valve و جامعه Steam این شرکت موسوم به VAC باشد. این سیستم با بررسی داده های مختلف هر بازی، در صورت مشاهده یک پدیده غیر منطقی هشدار خواهند داد. توسعه دهندگان بازی از طریق TruePlay می توانند بر فعالیت هر بازیکن نظارت داشته باشند و از این طریق بازیکن های متخلف را شناسایی خواهند کرد. البته این ویژگی هم اکنون در بخش تنظمیات بازی ویندوز ۱۰ غیر فعال است، اما انتظار می رود مایکروسافت به زودی API آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد و پس از آن این ویژگی به صورت رسمی فعال خواهد شد.

با این حال TruePlay فعلاً تنها محدود به محصولات فروشگاه مایکروسافت و بازی های Universal Windows Platform خواهد بود و از سایر فروشگاه های بازی مانند Steam پشتیبانی نمی کند. البته بازی های بزرگ زیادی در این فروشگاه عرضه نشده است و تنها می توان به عناوینی نظیر Forza، Cuphead و سایر بازی های استودیوهای بازی سازی مایکروسافت اشاره کرد. با این حال ویژگی Xbox Play Anywhere که به کاربران ویندوز ۱۰ و Xbox One اجازه می دهد با خرید بازی بر روی یک پلتفرم به نسخه دیگر پلتفرم آن نیز دسترسی داشته باشند، ویژگی بسیار جذابی است که روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود. با این حال بازی های کنونی UWP آن چنان زیاد نیستند که بازیکن ها بخواهند در آن تخلفی انجام دهند. بنابراین ویژگی TruePlay فعلاً کاربرد زیادی نخواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.