Surface Book 2 همان محصولی است که از MacBook Pro انتظار داشتیم - تکفارس 
Surface Book 2 همان محصولی است که از MacBook Pro انتظار داشتیم - تکفارس 

Surface Book 2 همان محصولی است که از MacBook Pro انتظار داشتیم

رضا دشتی نژاد
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 00:21
Surface Book 2 همان محصولی است که از MacBook Pro انتظار داشتیم - تکفارس 

قدرت سخت افزاری Surface Book 2 مایکروسافت بی نظیر است و به نظر می رسد یک بار دیگر شرکت مایکروسافت موفق شده است، به شرکت اپل طراحی رایانه های قدرتمند را آموزش دهد.

البته عملکرد ضعیف شرکت اپل نیز در سال های اخیر در بازار لپ تاپ های قدرتمند تأثیرگذار بوده است. این شرکت از یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی به شرکتی تبدیل شده است که هر سال محصولات سال گذشته خود را با برخی ویژگی های ظاهری نظیر Touch Bar به روز می کند. از سوی دیگر شرکت مایکروسافت پیوسته در حال عبور از محدودیت ها است و محصول جدید این شرکت، لپ تاپی بسیار قدرتمند است که مخصوص کاربران حرفه ای و هنرمندان خلاق، طراحی شده است.

Surface Book 2 دقیقاً همان تجربه ای را ارائه می کند که پیش از این تنها از MacBook Pro انتظار داشتیم. با این تفاوت که محصول مایکروسافت به ویندوز ۱۰ مجهز شده است.

در ادامه به برخی مزیت های Surface Book 2 نسبت به MacBook Pro اشاره می کنیم:

  • Surface Book 2 یک محصول همه کاره است و تنها یک لپ تاپ نیست.
  • استفاده از نسل هشتم پردازنده های اینتل که قدرت پردازشی بسیار بیشتری را ارائه می کنند و البته مصرف انرژی کم تری دارند.
  • استفاده از پردازنده های گرافیکی قدرتمند GeForce GTX 1050 و GeForce GTX 1060 شرکت انویدیا
  • ۱۷ ساعت شارژدهی باتری
  • Multi-touch، Surface Pen و Surface Dial
  • درگاه های ارتباطی متفاوت که شامل USB-A، USB-C و کارت های حافظه SD می شود و از dongle های مختلف بی نیاز است.

البته بدون شک مهم ترین ویژگی محصول مایکروسافت که آن را از رقیب خود جذاب تر می کند، توجه این شرکت به درخواست کاربران و نیاز آن ها به یک لپ تاپ بوده است و این شرکت رویکردی متفاوت با شرکت اپل را در پیش گرفته است که نسبت به باریک تر و سبک تر کردن محصولاتش بیش از حد توجه کرده است که این امر منجر به حذف درگاه های مختلف و امکانات بسیار زیاد دیگری شده است و کاربران تنها به ویژگی ظاهری همچون Touch Bar دسترسی خواهند داشت.

تصور می شود مهم ترین مشکلی که شرکت اپل امروز با آن روبرو است، تلاش بسیار زیاد این شرکت به منظور  تغییر ذائقه کاربران لپ تاپ و ترغیب آن ها به استفاده از تبلت های iPad است. از این رو نه تنها نسل های جدید MacBook و MacBook Pro این شرکت تغییر بنیادی نداشته اند و به نیازهای واقعی کاربران توجهی نکرده اند، بلکه صرفاً به ارائه ویژگی های ظاهری، بدون کاربرد و بسیار جزئی بسنده کرده اند.

تقریباً تمام کارشناسان دنیای فناوری اعتقاد دارند، شرکت اپل راه خود را در بازار لپ تاپ ها گم کرده است. در گذشته ارائه سخت افزار قدرتمند برای کاربران حرفه ای هویت اصلی MacBook ها را تشکیل می داد، اما اکنون بیشتر توجه مدیران این شرکت به کسب سود بیشتر از بازار معطوف شده است. بنابراین عرضه احتمال عرضه محصولی همچون Surface Book 2 از سوی اپل روز به روز در حال کاهش است.

در نهایت باید گفت، در صورتی که شرکت اپل نتواند در آینده نزدیک هویت از دست رفته خود را باز یابد ممکن است بسیاری از طرفداران قدیمی این شرکت سرانجام تسلیم جذابیت قدرت سخت افزاری لپ تاپ جدید مایکروسافت شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید