شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط پهپادها - تکفارس 
شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط پهپادها - تکفارس 

شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط پهپادها

رضا دشتی نژاد
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 08:41
شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط پهپادها - تکفارس 

مدت شارژدهی باتری خودروهای الکتریکی همچنان بزرگ ترین محدودیت این اتومبیل ها هستند و از آن جایی که ایستگاه های شارژ باتری این خودروها بسیار اندک هستند، بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان این اتومبیل ها نمی توانند با خودروی خود مسافت زیادی را طی کنند. شرکت آمازون قصد دارد مشکل شارژ خودروهای الکتریکی را توسط گروهی از پهپادهای خود برطرف نماید.

این شرکت به تازگی یک اختراع جدید را ثبت کرده است، که با شیوه ای بلند پروازانه باتری خودروهای الکتریکی یا EVs را شارژ می کند. در این شیوه با استفاده از پهپادها باتری خودروها شارژ می شود و در صورتی که ایستگاه های شارژ این خودروها در دسترس نباشد، انرژی مورد نیاز آن ها را تأمین خواهد کرد.

بر این اساس رانندگان این خودروهایی که شارژ باتری آن ها در حال اتمام است، از سرور مرکزی آمازون درخواست می کنند یک پهپاد را به مکان آن ها ارسال نماید. این پهپاد سپس با قرار گرفتن بر روی خودرو، فرآیند شارژ باتری را آغاز خواهد کرد. مهم ترین ویژگی این فناوری عدم نیاز خودرو به توقف است، بنابراین رانندگان می توانند همچنان به حرکت خود ادامه دهند و سفری بدون وقفه را تجربه نمایند.

البته مهم ترین محدودیت این شیوه عدم شارژ باتری خودرو به صورت کامل است. به این ترتیب رانندگان همچنان برای شارژ کامل اتومبیل خود باید از ایستگاه های شارژ استفاده نمایند. با این حال به لطف استفاده از این فناوری، می توانید مطمئن شوید تا ایستگاه شارژ بعدی شارژ خواهید داشت. با این حال با توجه به روند بسیار سریع توسعه فناوری شارژ خودروها، که با وجود آن که ظرفیت باتری ها افزای چشمگیری داشته اند، مدت زمان شارژ آن ها کاهش داشته است، می توان امیدوار بود، در آینده این پهپادها نیز بتوانند به سرعت باتری خودرو را به صورت کامل شارژ کنند.

روش های شارژ باتری خودروهای الکتریکی مهم ترین اولویت آن ها به شمار می رود و هم اکنون پروژه های مختلف زیادی توسط دانشمندان سراسر جهان در این زمینه در حال انجام است. در حالی که برخی به فناوری شارژ بدون سیم این خودروها می پردازند، تعداد دیگری از متخصصان شارژ ان خودروها را توسط جاده پیشنهاد کرده اند. البته به نظر می رسد پهپادهای آمازون بتوانند تا تکمیل آن پروژه ها نقش تأثیرگذاری در افزایش تعداد این خودروها داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید