سقف سیمانی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی - تکفارس 
سقف سیمانی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی - تکفارس 

سقف سیمانی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی

محراب کرامتی
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 13:11
سقف سیمانی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی - تکفارس 

دانشمندان سوئیس به تکنولوژی منحصر به فردی دست یافتند که با استفاده از آن می توانید از انرژی خورشیدی  بهره جویید. این طراحی به ساختمان های سکونتی این اجازه را می دهد تا از میزان مصرف خود هم بیشتر انرژی تولید کنند.

سقف های آفتابی

پژوهشگران مؤسسه تکنولوژی فدرال سوئیس پس از تحقیقات فراوان توانستند تا نوعی سقف بسیار نازک و قابل انعطاف طراحی کنند که می تواند از نور خورشید انرژی تولید کند. این سقف از چندین لایه تشکیل شده است. لایه داخلی آن سیمانی است که به عنوان پایه و اساس برای عملیات های گرمایی و سرمایی روی روکش است. لایه های نازک سلول های فتو ولتائیک هم برای تبدیل انرژی در لایه خارجی آن قرار گرفته اند.

برای روکش گیری برخی قسمت های انحنا دار سقف ها در حالت معمول از چوب و فوم خرد شده استفاده می کنند اما در این نوع روکش گیری از کابل های فلزی همراه با بافت پلیمری استفاده کردند که سیمان به راحتی به آن می چسبد. با این کار هزینه ها پایین می ایند و از مواد ارزان تری هم استفاده می شود.

سقف سیمانی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی - تکفارس 

استفاده از انرژی پاک

استفاده از پنل های خورشیدی چیز جدیدی نیست اما تکنولوژی آن رو به پیشرفت است و محققان همواره در حال تلاش اند تا بتوانند به تکنولوژی ای برسند که با هزینه کمتر کارایی بیشتری داشته باشد. روز به روز هم کشور های جدیدی در پی استفاده از این انرژی در مقیاس وسیع هستند و ممکن است در آینده ای نزدیک استفاده از این پنل ها برای همه مردم به ضرورت تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.