مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخت - تکفارس 
مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخت - تکفارس 
مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخت - تکفارس 

مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخت

امین داسنورد
۲ آبان ۱۳۹۶ - 23:53
مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخت - تکفارس 

شرکت مایکروسافت برای کارمندان خود سه خانه‌ی درختی ساخته است؛ یکیشان بر روی صنوبر اقیانوسی Douglas در شمال‌غربی قرار دارد، در حالی که دیگری سه متر بالای زمین است و دارای دیوارهایی از جنس چوب سوخته و سقف بلندی است که به نور آسمان منتهی می‌شود. مایکروسافت این را تجربه‌ای مشابه به داشتن خانه‌ای از جتس نان زنجبیلی توصیف می‌کند، که احتمالاً تنها می‌تواند معنی خوبی داشته باشد چون حال و هوای کریسمس دارد و کریسمس هم گرم و نرم است.

در مجموع سه خانه هستند: دوتایشان روباز و سومی فضای استراحت سرپوشیده‌ای است که قرار است اواخر امسال کامل شود. این خانه‌ها دارای اتاق گردهمایی هستند که کارمندان می‌توانند استفاده کنند؛ هم‌چنین می توانند به دلخواه در سایر قسمت‌های این خانه‌ها کار کنند. خانه‌های درختی توسط پیت نیلسون(Pete Nelson) ساخته شده‌اند که به خاطر کارهای ساختمانی‌اش در برنامه‌ی تلویزیونی Treehouse Masters اسم و رسمی بهم زده است. این ساختمان‌ها حداقل تا بیست سال دوام می‌آورند و همراه با رشد درخت گسترده‌تر می‌شوند، که ایده‌ی جالبی است.

خانه‌های درختی بخشی از «شعبه‌های بیرونی» شرکت مایکروسافت‌اند که وابسته به ساختمان‌های اطراف محوطه‌ی Redmond  این شرکت هستند. این ساختمان‌ها دارای نیمکت‌های ضدآب، دریچه‌های محافظ پریز برق، صندلی راحتی‌های ضد گرد و غبار، شومینه، سایبان‌های چوبی و شبکه‌ی وایفای بیرونی هستند. پلکانی داخلی هم جهت استفاده تعبیه شده است. در صورت گرسنگی، کارمندان می‌توانند از کافه‌تریای داخلی که تا بیرون ادامه دارد و یا رستوران باربیکوی سیار آن نزدیکی استفاده کنند.

مایکروسافت اظهار داشته که در حال برنامه‌ریزی اصلاحاتی بود و از کارمندانش نظرسنجی کرد تا ببیند به چه چیزی بیش‌تر اهمیت می‌دهند. کارمندان گفتند که در صورت امکان، خواهان ساعات کاری بیش‌تری در محوطه‌ی بیرون هستند.

اگر می‌خواهید بدانید محیط کار طبیعی چه تأثیری بر کامندان مایکروسافت گذاشته است، اینجا یک پاراگراف به تجربه‌ی یکی از کامندان در اختیارتان قرار می‌دهیم

در یکشنبه‌ی اخیر، کارمندی پاهایش را روی هم گذاشت و روی تپه‌ی چمنی نرمی پایین یک خانه‌ی درختی نشست. چند دقیقه‌ای، دستش را روی زانوهایش گذاشت و نشست، چشم‌هایش را بست، سرش برا سمت آسمان گرفت و نفس عمیق می‌کشید. سپس لپ‌تاپش را برداشت و دیوانه‌وار شروع به تایپ‌ کرد. بعد از مدت زیادی کار کردن، کامپیوترش را کنار گذاشت، مچ دست‌هایش را روی زانوانش قرار داد، به بالا نگاه کرد و بعد دوباره چشمانش را بست.

درست نمی‌دانیم چه نتیجه‌ای از این نوشته بگیریم، اما می‌توانیم برای این کارمند خوش‌حال باشیم و امتیازی به کار کردن در طبیعت بدهیم.

شما چی فکر می‌کنید؟ به نظرتان انتقال محیط کارتان به محوطه‌ای بیرونی، چه تأثیری بر روحیات و بازده‌ی کاری شما می‌گذارد؟ با ما در اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید