تفاوت‌های وان‌پلاس۵ و وان‌پلاس۵T چه خواهد بود؟ - تکفارس 
تفاوت‌های وان‌پلاس۵ و وان‌پلاس۵T چه خواهد بود؟ - تکفارس 

تفاوت‌های وان‌پلاس۵ و وان‌پلاس۵T چه خواهد بود؟

علی اکبر اکبرزاده
۶ آبان ۱۳۹۶ - 16:08
بررسی وان‌پلاس 5

سال گذشته وان‌پلاس ۳، با یک قیمت بسیار خوب و مناسب، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داد و کاری کرد که همگان به آینده این کمپانی امیدوار باشند. ۵ ماه بعد از عرضه شدن این اسمارتفون به بازار، وان‌پلاس ۳T معرفی شد و ظاهرا با قیمت بیشتر پیشرفت در دوربین، پردازنده و باتری را با خود به همراه آورده بود.

محصول منتشر شده در سال جاری وان‌پلاس نیز به زودی پسوند T را به خود خواهد دید. در حال حاضر هیچ صحبت رسمی از وان‌پلاس ۵T یا وان‌پلاس ۶ در دسترس نیست؛ اما در این مقاله قصد داریم برخی از مشخصاتی که می‌توان از آن انتظار داشت را بنویسیم.

وان‌پلاس  5T

      صفحه‌نمایش بزرگتر؛ ابعاد تکراری

به نظر می‌رسد سازندگان قصد دارند نمایشگر ۵٫۵ اینچی وان‌پلاس ۵ را با یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی جایگزین کنند. کاری که اکثر سازندگان تلفن‌همراه به تازگی آن را شروع کرده‌اند و محصولات خودشان را بدون حاشیه اطراف صفحه‌نمایش تولید می‌کنند. فناوری جدید این اجازه به وان‌پلاس ۵T می‌دهد که در عین یکسان بودن ابعاد با نسخه قبلی، دارای صفحه‌نمایش بزرگتری باشد.

شکل ظاهری وان‌پلاس 5T

Vivo x20

وان‌پلاس 5

وان‌پلاس ۵

دور از ذهن نیست که وان‌پلاس ۵T ظاهری شبیه به Vivo X20 داشته باشد. هردوی این سازندگان زیرمجوعه شرکت BBK Electronics هستند و بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که وان‌پلاس ۵T شبیه اسمارتفون ساخت Vivo خواهد بود. این اتفاق، یعنی ظاهر مشترک، در محصولات قبلی این دو کمپانی نیز دیده شده است.

وان‌پلاس 5T

      حذف دکمه‌های فیزیکی

زیر نمایشگر وان‌پلاس ۵ دو دکمه به عنوان دکمه “بازگشت” و “نمایش اپ‌های در حال استفاده” دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها یک دکمه مشترک بین حسگر اثر انگشت و “هوم” نیز وجود دارد؛ ولی چه بخواهید و چه نخواهید، این دکمه‌ها در وان‌پلاس ۵T حذف خواهند شد! این‌کار در راستای رسیدن به هدف مذکور در بخش شماره یک انجام می‌شود تا فضای کافی برای صفحه‌نمایش بزرگتر و بلندتر ایجاد شود. در بالا می‌توانید تصویر لو رفته از بخش پایینی وان‌پلاس ۵T را مشاهده بفرمایید.

       انتقال حسگر اثر انگشت به پشت موبایل

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۵ در نسخه جدید و بهبود یافته به پشت محصول منتقل خواهد شد. این‌گونه دسترسی انگشت کاربر به این حسگر نیز راحت‌تر خواهد شد؛ هرچند هنوز هم دعوا بین طرفداران وجود حسگر اثر انگشت در جلو و یا پشت اسمارتفون جریان دارد؛ ولی به نظر می‌رسد این موضوع تغییر مثبتی است!

face ID وان‌پلاس 5T

       آنلاک شدن به وسیله تشخیص چهره

به عنوان جایگزینی برای حسگر اثر انگشت، وان‌پلاس ۵T می‌تواند از قابلیت‌های تشخیص چهره در باز کردن قفل اسمارتفون‌ جدیدش بهره بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد این کمپانی هنوز به قدری تجربه برای چنین تغییری را کسب نکرده است. هنوز هم نمی‌توان به طور قطع به یقین اظهار داشت که تشخیص چهره به اندازه حسگر اثر انگشت خوب کار خواهد کرد و وان‌پلاس ۵T نیز نمی‌تواند برای مثال از گلکسی اس۸ در این زمینه بهتر عمل کند؛ پس احتمال رخ دادن چنین اتفاقی شاید زیر ۱۰ درصد است.

        قیمت بیشتر!

شاید هیچ‌کس انتظار ندارد که قابلیت‌های جدید بدون افزایش هزینه اضافه شوند. سال گذشته وان‌پلاس ۳T به عنوان جایگزین وان‌پلاس ۳ با قیمت بیشتری به بازار عرضه شد و کسی هم شکایتی از این بابت نداشت. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که وان‌پلاس ۵T هزینه‌های زیاد‌تری از وان‌پلاس ۵ را روی دست خریدارانش بگذارد. ما به این موضوع امید داریم که این افزایش قیمت درست مانند نسخه‌های سال گذشته منطقی و دارای ارزش است و به نوعی ویژگی‌های اضافه‌شده چشم‌ها را روی آن می‌بندد.

منبع: phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید