اینتل برای شبکه‌های عصبی پردازنده می‌سازد - تکفارس 
اینتل برای شبکه‌های عصبی پردازنده می‌سازد - تکفارس 

اینتل برای شبکه‌های عصبی پردازنده می‌سازد

محراب کرامتی
۲۲ دی ۱۳۹۶ - 16:30
Intel Logo

اینتل تصمیم دارد تا برای شبکه های عصبی پردازنده طراحی کند. این تصمیم به دنبال افزایش پیشروی های تکنولوژی هوش مصنوعی منطقی به نظر می‌رسد.

کمپانی اینتل که به تولید انواع و اقسام پردازنده های مختلف در سیستم های متفاوت شهرت دارد می خواهد تا Microprocessor ای را تا آخر امسال طراحی کند که  بتواند شبکه‌های عصبی مصنوعی را بهتر از چیپ‌ست کامپیوتر های امروزی پردازش کند. اینتل نام این پردازنده را Nervana گذاشته و قرار است که پردازش هوش‌ مصنوعی را به جلو سوق دهد.

تکنولوژی هوش مصنوعی یا AI در چند سال اخیر به شدت در حال پیشروی است و کمپانی‌های متعددی بر روی پروژه‌های مربوط به آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. کمپانی آمریکایی اینتل هم تکنولوژی‌های متعددی را طراحی کرده که  این تکنولوژی‌ها ظرفیت هوش‌ مصنوعی را توسعه بخشیده‌اند.

اینتل برای شبکه‌های عصبی پردازنده می‌سازد - تکفارس 

نسل اول پردازنده‌های سیلیکونی اینتل برای شبکه‌های عصبی the Nervana Neural Network Processor یا بطور خلاصه NNP نام دارد که به قدری قدرتمند است که می‌تواند نیاز‌های پردازشی را برای تار‌های عمیق شبکه‌های عصبی تأمین کند.

چیپ ست اینتل

Brian Krzanich ، مدیر عامل این کمپانی برای اولین بار این پردازنده را در مراسم D.live روزنامه Wall Street Journal معرفی کرد و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ می‌خواهند تا عملکرد هوش‌ مصنوعی را ۱۰۰ برابر بهتر کنند. او در ادامه گفت که کمپانی اینتل می‌خواهد تا این تکنولوژی را در دسترس بخش‌های مختلفی مانند بخش سلامت، خودروسازی، آب و هوا  و رسانه‌های جمعی قرار دهد تا آینده‌ای بهتر برای همگان ایجاد شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.