اپتیموس جی به صورت رسمی پای به کشورمان گذاشت! - تکفارس 
اپتیموس جی به صورت رسمی پای به کشورمان گذاشت! - تکفارس 

اپتیموس جی به صورت رسمی پای به کشورمان گذاشت!

علیرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - 20:35
اپتیموس جی به صورت رسمی پای به کشورمان گذاشت! - تکفارس 

اپتیموس جی به صورت رسمی پای به کشورمان گذاشت!

پس از مدت ها انتظار، یکی از برترین گوشی های تولیدی ال جی تا به امروز پای به کشورمان گذاشت تا زین پس شاهد حضور گوشی مشهور Optimus G در بازار داخلی باشیم.

شب گذشته در مراسمی که در باشگاه انقلاب تهران توسط دفتر مرکزی ال جی موبایل ایران با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مقامات بلندپایه ال جی، یاس و مدیا پردازش برگزار گردید، اپتیموس جی به سبد محصولات این سازنده مشهور کره ای در داخل کشور اضافه گردید.

در ابتدای این سمینار، بنیامین دارامی، مدیر بازاریابی محصولات ال جی موبایل در ایران، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اعلام کرد که به تازگی به این سمت منصوب شده است و با توجه به تجاربی که پیش از این در بخش تلویزیون های همین کمپانی در کشور کسب کرده، قصد دارد تا بخش موبایل را رونقی دو چندان در کشور ببخشد.

سپس مدیر عامل ال جی در ایران، کریس جانگ بر روی سن آمد و به بیان صحبت هایی درباره این محصول پرداخت و آن را یک پدیده توصیف کرد!

دارامی درباره محصول جدید ال جی سپس به ایراد سخنانی پرداخت و آن را با پرنده ای به نام آلکاتراس مقایسه کرد که همیشه زندانی آن جزیره است و سپس افزود حال ما می خواهیم با این محصول جدید پرواز کنیم و آن پرنده را آزاد کنیم. امروز یک دنیایی را معرفی می کنیم که در آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

در ادامه وی به مقایسه جامع اپتیموس جی با یکی از محصولا رقبا (که شباهت زیادی به گلکسی اس ۳ سامسونگ داشت!) پرداخت که در همه موارد (همچون توانایی باتری و کیفیت نمایشگر) محصول ال جی عملکرد بسیار بهتری داشت.

مانور بر روی توانایی های اپتیموس جی، با ویدیویی تاثیر گذار در رابطه با قدرت باتری این دستگاه آغاز شد. در این ویدیو اپتیموس جی در کنار گلکسی اس۳ قرار گرفت و در جدالی نفس گیر، قدرت بالای باتری و مصرف کم خود را به رخ کشید. در بخشی از این ویدیو، دو دستگاه به فیلمبرداری ممتد با کیفیت ۷۲۰p پرداختند. گلکسی اس۳ پس از ۲ ساعت ۵۲ دقیقه و اپتیموس جی پس از ۳ ساعت ۵۵ دقیقه، از ۱۰۰ درصد شارژ به ۵ درصد رسیدند. ویدیو بعدی که ۳۰۰۰ برابر سریع شده بود، به میزان قدرت باتری در حین تماس تلفنی اختصاص داشت. در این آزمایش اس۳ پس از ۹ ساعت و ۳۹ دقیقه خاموش شد، در حالی که اپتیموس جی در زمانی مشابه به ۴۰ درصد از شارژ خود رسیده بود و در نهایت پس از ۱۵ ساعت و ۵۱ دقیقه، خاموش شد.

 LG1

 به گفته آقای دارمی چنین نتیجه بی نظیری در رابطه با قدرت باتری، به تکنولوژی های به کار رفته در صفحه نمایش و پردازنده بر می گردد. LG Display به لطف تجربه بالای خود در زمینه صفحه نمایشگر، اپتیموس جی را به یکی از برترین نمونه های موجود در بازار در زمینه صفحه نمایش تبدیل کرده است. نمایشگر این دستگاه از تکنولوژی True HD IPS برخوردار است و تصاویر را با کیفیت ۷۶۸ × ۱۲۸۰پیکسل نمایش می دهد. ویژگی Zerogap که در نکسوس ۴ هم به کار رفته، با حذف هوای موجود بین نمایشگر و شیشه محافظ Gorilla Glass 2، تصاویر را با شفافیت و وضوح بیشتری در برابر چشم خواننده به نمایش می گذارد.

همچنین در بخش هایی متفاوت، دو فیلم درباره کیفیت نمایشگر و قدرت سخت افزاری گوشی پخش شد که بر توانایی بسیار بالای آن صحه می گذاشت. مدیر بخش نمایشگرهای ال جی و مدیر کمپانی مشهور کوالکام، در این ارتباط صحبت های مهمی را ایراد کردند.

در ادامه نوبت به رونمایی از اپتیموس جی رسید که در مراسم جالبی این کار انجام شد. این رونمایی همراه با نور افشانی های مختلفی بود که سبب شد تا حالتی خاص و ویژه به خود بگیرد.

 LG5

پس از آن نوبت به احمد آرون رسید تا قسمت های گوناگون اپتیموس جی را به طور کامل معرفی از مزایای آن برای کاربران نکاتی را بازگو کند.

در پایان این مراسم، پرسش و پاسخ با خبرنگاران برگزار شد. مسئولین ال جی درباره قیمت اپتیموس جی مبلغ آن را در کمتر از ۲ میلیون تومان (در حدود ۱.۸۰۰ تا ۱.۹۰۰) بر آورد کردند و وعده دادند که گوشی اپپتیموس جی پرو نیز تا ۳ ماه آینده وارد بازار کشورمان شود.

آشنایی مختصری با LG Optimus G

از نظر طراحی اپتیموس جی شباهت های بسیاری به نکسوس ۴ دارد و طراحی پشت معروفش به همراه بدنه شیشه ای آن، به جذابیت تلفن منجر شده است. حاشیه دور صفحه نمایش بسیار باریک است و به همین دلیل ابعاد تلفن مناسب بوده و به خوبی در دست جای می گیرد.

برخورداری از عملکرد سریع و قابل اطمینان،  سبب گردیده Optimus G نه تنها دارای قابلیت اجرای هم زمان چند برنامه (multi-tasking) بوده، بلکه می تواند در یک صفحه چند برنامه را نیز در کنار هم نمایش دهد (cross-tasking). هنگامی که ویژگی multi-tasking در یک زمان، در حال اجرای چندین برنامه می باشد،  Cross-tasking برنامه های دیگری را بدون هیچ تداخلی با یکدیگر و به طور همزمان اجرا می کند.

از ویژگیهای رابط کاربری UX در Optimus G که نشان دهنده توانایی های قابلیت  Cross-tasking می باشد،  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فناوری QSlide که به کاربر اجازه می دهد تا به طور همزمان چند برنامه را اجرا نماید. بدین صورت که برنامه های باز را در پنجره های جداگانه روی صفحه نمایش در کنار هم قرار داده و به صورت همزمان با آنها کار کند. به عنوان مثال کاربران می توانند به هنگام  تماشای یک فیلم، در وب نیز به جستجو پرداخته یا پیغامی ارسال نمایند. در این حالت یکی از پنجره ها به صورت نیمه شفاف بر روی پنچره دیگر قرار می گیرد. QSlide با برنامه های نظیر پخش کننده ویدئو، مرورگر وب، برنامه یادداشت برداری، تقویم و ماشین حساب، سازگاری کامل دارد.

دیگر توانایی این مدل Live Zooming است که به کاربر اجازه می دهد حتی یک فیلم در حال پخش را نیز تا ۵ برابر بزرگ نماید.

قابلیت Dual play نه تنها به شما این امکان را می دهد که محتوای یکسان را در گوشی و تلویزیون خود تماشا کنید،  بلکه قادر است محتوای متفاوتی را در هر صفحه نمایش به صورت بی سیم و همزمان نمایش دهد.

برنامه یادداشت برداری Quick Memo با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و قابلیت اجرا،  حتی در حین استفاده از دیگر برنامه های گوشی مانند بازی ها یا پخش ویدئوها را دارا می باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مستقیما و بدون نیاز به دیگر برنامه ها، در هر زمان یادداشت های خود را بر روی تصویر صفحه نمایش، ثبت و نگهداری نموده و یا حتی به اشتراک بگذارید.

قابلیت بزرگنمایی صفحه نمایش در قسمت های چون پخش موزیک،  Email، پیام های نوشتاری و گالری تصاویر کاربرد دارد و شما می توانید به راحتی سایز قلم و صفحه نمایش خود را تغییر دهید.

ویژگی Application Link یا دسترسی سریع به برنامه ها، شامل یک سری از برنامه های پیش فرض مانند ( تقویم،  آب و هوا، ایمیل…) می باشد و شما می توانید روزانه، اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری دریافت نمایید.

Saftety Care؛ این ویژگی قادر است در مواقع اضطراری موقعیت جغرافیایی شما را به شماره تلفنی که قبلا مشخص کرده اید، به صورت پیام کوتاه ارسال نماید. این عملکرد به هنگام عدم استفاده از گوشی در مدت زمان مشخص یا گذشت زمان از قطع مکالمه با فرد مورد نظر،  صورت می پذیرد.

Privacy Keeper؛ این قابلیت امکان مخفی کردن اطلاعاتی مانند نام شخص،  شماره تلفن و عکس فرد در تماس های دریافتی را،  برای شما فراهم می کند. با کشیدن آیکون مورد نظر روی صفحه نمایش،  تمامی این اطلاعات مجددا قابل مشاهده خواهد بود.

Icon Personalizer یا شخصی سازی آیکون ها، به کاربران این امکان را می دهد که اندازه و تصویر آیکون های گوشی خود را تغییر داده و در نتیجه دسترسی آسان تری به برنامه های مطلوب خود داشته باشند.

ویژگی های دیگری چون  Google Now، Film Strip و غیره نیز در Optimus G قابل دسترسی است.

از سوی دیگر،  قابلیت دوربین هوشمند در Optimus G،  شما را قادر می سازد لحظات شیرین زندگی خود را به بهترین نحو ثبت نمایید. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با وضوح بسیار بالا در این گوشی دارای ویژگی های زیر می باشد:

قابلیت Smart Shutter نسبت به لرزش دوربین یا حرکت اجسام حساس بوده و قادر است سرعت شاتر را برای گرفتن بهترین تصویر تنظیم نماید.

ویژگی Time Catch Shot یا زمان مناسب گرفتن تصویر نیز کاربر را قادر می سازد بهترین تصویر از میان شات های مختلف را، قبل از فشار دادن دکمه شاتر انتخاب نماید.

ویژگی Cheese Shutter که با استفاده از فرمان صوتی، به راحتی با گفتن کلماتی مانند:Smile, Kimchi, Cheese یا حتی LG،  تصاویر شما را ثبت می کند.

قابلیت کاهش نویز عکس درمحیط های تاریک، با استفاده از سیستم بررسی میزان روشنایی  در موقعیت هایی با نور کم،  بهترین تصویر را به شما ارائه می دهد.

مشخصات فنی تلفن Optimus G ال جی – مدل E975

صفحه نمایش ۴.۷ اینچ از نوع True HD IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل و تراکم ۳۱۸ پیکسل در اینچ به همراه محافظ شیشه ای گوریلا گلس ۲

حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت

حافظه رم ۲ گیگابایت

پردازنده Snapdragon S4 Pro MDM9615 با ۴ هسته ۱.۵ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 320

دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۱.۳ مگاپیکسل

ابعاد ۱۳۱.۹ در ۶۸.۹ در ۸.۵ میلی متر

وزن ۱۴۵ گرم

باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید