سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در Virgin Galactic - تکفارس 
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در Virgin Galactic - تکفارس 

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در Virgin Galactic

قربان اسرافیلی
۷ آبان ۱۳۹۶ - 17:42
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در Virgin Galactic - تکفارس 

عربستان سعودی قصد دارد جهت پیشبرد پروژه های فضایی جهان یک میلیارد دلار در شرکت Virgin Galactic سرمایه گذاری کند.

عربستان سعودی و گروه ویرجین(Virgin Group) اعلام کرده اند طی توافقاتی که بین دو طرف صورت گرفته است قرار است سعودی ها یک میلیارد دلار در شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و شرکت های تابعه آن یعنی Spaceship Company و Virgin Orbit سرمایه گذاری کند.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان و Virgin Group تفاهم نامه غیر الزامی آوری را نیز به امضا رسانده اند که بر اساس آن سعودی ها می توانند ۴۸۰ میلیون دلار دیگر نیز به این سرمایه گذاری اضافه کنند. البته بنا به گفته ریچار برانسون، بنیانگذار Virgin، این توافق نیاز به تایید دولت آمریکا است. اما همین توافق صورت گرفته نشان می دهد که عربستان سعودی متعهد به فناوری نوآورانه و چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی است. بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ سعودیها، این کشور قصد دارد از اتکا به نفت دوری کند و در مسیر اقتصاد نوین حرکت کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در بیانیه ای گفت که ” این همکاری بین عربستان و Virgin Group نشان دهنده برداشتن گام های بزرگ آل سعود به سوی اقتصاد متنوع و مبتنی بر دانش است و همچنین سعودی ها به بخش های و فناوری هایی که در عرصه جهانی به دنبال پیشرفت هستند کمک های فعالانه ای خواهد کرد.”

شرکت Virgin به توسعه فضاپیمای VSS Unity ادامه خواهد داد. گفته می شود این فضاپیما در چهار ماه آینده فضانوردها را به فضا منتقل خواهد کرد و از اینرو شروع پروازهای گردشگری فضایی نیز میسرخواهد شد. Virgin Orbit نیز در تدارک پرتاب ماهواره به مدار است. شرکت های تابعه Virgin از این سرمایه گذاری سعودی ها جهت تولید فضاپیماهای بهتر، پرتاب موثر ماهواره ها و حمل و نقل مسافران از قاره ای به قاره ی دیگر که یکی از بزرگترین اهداف Virgin محسوب می شود استفاده خواهند کرد.

ریچارد برانسون اعلام کرد که به این زودی ها Virgin به عربستان منتقل نخواهد شد. وی افزود که ” ما همچنان جزو سهامداران عمده خواهیم ماند، شرکت های تابع مان به ارزش های برندVirgin پایبند خواهند بود و مقرشان در کالیفرنیا و نیو مکزیک خواهد ماند.

منبع : futurism

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.