Blockchain و خطوط هوایی - تکفارس 
Blockchain و خطوط هوایی - تکفارس 

Blockchain و خطوط هوایی

علیرضا دهقان
۲۳ دی ۱۳۹۶ - 17:00
Blockchain و خطوط هوایی - تکفارس 

خطوط هوایی بالاخره ارزش Blockchain را درک کرده اند و Air France KLM می‌خواهد اولین شرکتی باشند که از بلاک چین استفاده می‌کند.

نگه‌داری از وسایل نقلیه هوایی، مهم‌ترین بخش کار هر تجارت خطوط هوایی است. مراقبت کردن و تعویض قطعات هواپیماهای در حال کار برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی در پرواز بسیار مهم است. به همین دلیل، شرکت Air France KLM برای نگه داشتن هواپیماهایش در بهترین حالت، تصمیم گرفته تا تکنولوژی بلاک چین را در شرکتش پیاده سازی کند.

Blockchain و خطوط هوایی - تکفارس 

در یک وبینار (سمینار از طریق اینترنت) با مایکروسافت و Ramco Aviation که یک شرکت توسعه دهنده نرم‌افزار‌های نگه‌داری و تعمیر وسایل نقلیه هوایی است، ایر فرانس درباره مزایای متکی شدن به پول دیجیتال صحبت کرد. James Kornberg، مدیر نوآوری در بخش بیزینس ایرفرانس می‌گوید که او و تیمش در حال کار بر روی استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای بهتر کردن روند نگه‌داری و از بین بردن نقص‌های احتمالی کارها هستند. رسانه Aviation Today نیز در این باره نوشت که:

چهار ویژگی BlockChain انعطاف پذیری، قابل ردیابی بودن، یکپارچگی و بدون واسطه بودن آن است که کاملا مناسب زنجیره تامین صنعت هوایی است.

تکنولوژی نوآورانه Blockchain که برای ارزهای دیجیتالی به وجود آمده بود، فقط به درد تراکنش‌های مالی نمی‌خورد، تا الان این دفتر ثبت دیجیتالی خود را در کارهایی مثل جمع‌آوری اطلاعات پزشکی، مدیریت نیرو و مدیریت امداد رسانی جای داده و همچنین از بلاک چین به عنوان یک جایگزین احتمالی برای اینترنت سخن یاد می‌شود. حالا هم نوبت خطوط هوایی است که بلاک چین را زیر بال و پر خود بگیرند.

همانطور که آقای Kornberg می‌گوید، اطلاعات این خط هوایی ابتدا باید کاملا تبدیل به داده‌های دیجیتالی شوند تا امکان استفاده از بلاک چین فراهم شود. وی اضافه کرد:

در صنعت هوایی، هنوز مقدار زیادی از اطلاعات وجود دارد که دیجیتالی نیستند، قدم اول تبدیل داده‌های آنالوگ به دیجیتال است، و این کاری است که در حال حاضر مشغول به انجام آن هستیم.

جدا از ایده ایرفرانس برای دنبال کردن پروسه تعمیر و نگهداری هواپیما‌هایش، بلاک چین ظرفیت تغییر کل صنعت حمل و نقل هوایی را دارد. شرکت Accenture می‌گوید:

شخصیت صنعت هوایی و همچنین صنعت گسترده‌تر سفر و حمل و نقل، با قابلیت‌های Blockchain کاملا جور در می‌آیند.

نکته استفاده از بلاک چین، نحوه رفتار آن با داده‌ها است، خطوط هوایی می‌توانند با استفاده از بلاک چین، خدمات فروش بلیط را بهتر کنند، امتیاز وفاداری در نظر بگیرند و همچنین اطلاعات مسافران را امن‌تر نگهداری کنند.

منبع

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.