تعداد کاراکتر‌های قابل استفاده در توییتر دو برابر شد - تکفارس 
تعداد کاراکتر‌های قابل استفاده در توییتر دو برابر شد - تکفارس 

تعداد کاراکتر‌های قابل استفاده در توییتر دو برابر شد

علی اکبر اکبرزاده
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 04:13
لوگو توییتر

هر وقت اسم توییتر به گوش شما می‌خورد احتمالا به یاد چندین موضوع مختلف میفتید! توهین و فحاشی به افراد معروف، کانال‌های ریز و درشت مخصوص توییت در تلگرام و یک رییس جمهور سرگرم‌کننده که هر از چندگاهی در مورد حمله هسته‌ای به ایران و کره شمالی توییت می‌کند!

مهم‌ترین چالشی که کاربران توییتر با آن درگیر بودند؛ کم بودن کاراکتر‌های قابل استفاده در این شبکه اجتماعی بود. توییتر به شما اجازه تایپ بیش از ۱۴۰ حرف را نمی‌داد و این موضوع برخی اوقات موجب بروز مشکلات مختلف می‌شد، البته این نکته فراموش نشود که این محدودیت یکی از ویژگی‌هایی است که توییتر را به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل کرده بود.

هنگامی که قصد ارسال مطلبی در توییتر را داشتید باید به طور مرتب به تعداد حروف مورد استفاده‌اتان دقت می‌کردید و بعضا جمله‌بندی و ایده‌های خودتان را تغییر می‌دادید؛ ولی دیگر نگرانی در این مورد را کنار بگذارید! سازندگان توییتر در پی یک آزمایش موفقیت‌آمیز بر روی چندین کاربر در ماه سپتامبر محدودیت استفاده از حروف را به عدد ۲۸۰ رسانده‌اند!

توییتر قبل و بعد محدودیت

آلیزا روزن، یکی از مدیران ارشد توییتر، در وبلاگ شخصی خودش در این مورد گفت:

ما این تغییرات را بعد ار دریافت چندین شکایت از سراسر جهان، در مورد اینکه نمی‌شود به راحتی توییت کرد، ایجاد کردیم. بعد از تحقیقات بر روی محتوا و دریافت فیدبک‌های مختلف از کاربران تصمیم به انجام این کار گرفتیم.

اکثر کاربران قابلیت استفاده از این ویژگی را به طور پیش‌فرض دارند و اگر این موضوع در مورد شما صدق نمی‌کند؛ اپلیکیشن توییتر در موبایل خود را آپدیت و یا وبسایت آن را رفرش کنید. در حال حاضر افرادی که به زبان کره‌ای، ژاپنی و چینی توییت می‌کنند با محدودیت ۱۴۰ کاراکتری مواجه خواهند شد که به ما ارتباطی ندارد!

از نظر بسیاری از کارشناسان توییتر در بدترین زمان ممکن چنین بروزرسانی را انجام داد. در حال حاضر حساسیت‌ها نسبت به دخالت تبلیغات روس‌ها و امکان دست‌داشتن آن‌ها در نتیجه بدست آمده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بسیار بالا رفته است. منتقدان اعتقاد دارند که انتشار خبر دو برابر شدن کاراکتر‌های توییتر تا حدودی توجه‌ها را از مسائل مهم‌تر مانند این پرت خواهد کرد. طبق گزارش‌های متعدد، روس‌ها توانسته‌اند با استفاده از غول‌های فضای مجازی مانند گوگل، فیسبوک و توییتر در انتخابات تاثیر بگذارند و رهبران کنگره از این کمپانی‌ها خواسته‌اند تا کاری در این مورد انجام داده و یا جلوی ‌چنین مواردی گرفته شود.

اگر پرت شدن حواس مردم از چنین موضوعی را کنار بگذاریم؛ می‌توان امیدوار بود که این افزایش تعداد حروف می‌تواند باعث انتشار متن‌هایی با قدرت و صلابت بیشتر شده و تاثیرات مثبتی روی جامعه بگذارد؛ ولی جالب است که منتظر بمانیم و کار‌هایی که دونالد ترامپ با این افزایش کاراکتر انجام خواهد را مشاهده کنیم!

تعداد کاراکتر‌های قابل استفاده در توییتر دو برابر شد - تکفارس 

تا قبل از انتشار این بروزرسانی ۹ درصد کاربران به مرز محدودیت می‌رسیدند که این مقدار به ۱ درصد رسیده است. در حال حاضر کاربران زیادی در حال توییت کردن نوشته‌های خود با بیش از ۱۴۰ حرف هستند که امری کاملا طبیعی است؛ زیرا با یک ویژگی جدید طرف هستیم.

منبع: Cnet

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید