تاکسی های پرنده در آینده ای نزدیک - تکفارس 
تاکسی های پرنده در آینده ای نزدیک - تکفارس 

تاکسی های پرنده در آینده ای نزدیک

محراب کرامتی
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 15:50
Flying taxi

هنگامی که بر روی زمین خودرو ها پشت ترافیک مانده اند و راه ندارند کمپانی Uber راه چاره ای را پیدا کرده است.تاکسی های پرنده!

NASA و Uber همکاری خود را برای ساخت تاکسی هایی مانند هواپیما ها شروع کرده اند. این پروژه که Project Elevate نام دارد گفته می شود که آینده حمل و نقل در جهان است. کمپانی تاکسی رانی Uber که در آمریکا بسیار معروف است اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ این ایده خود را در لس آنجلس به اجرا خواهد گذاشت.

لس آنجلس پر ازدحام ترین شهر جهان است و ساکنان آن ترافیک های سنگین روزانه ای را تحمل می کنند و Uber پیش بینی کرده که تا المپیک سال ۲۰۲۸ این تاکسی های پرنده را با سیستم حمل و نقل لس آنجلس اضافه شده باشند.

تاکسی های پرنده در آینده ای نزدیک - تکفارس 

تاکسی هایی پر سرعت

اما همین طوری نمی شود که تاکسی های پرنده ای در آسمان بدون مجوز به پرواز در آیند. به همین خاطر Uber با NASA قراردادی بسته که نرم افزاری طراحی کنند تا به این تاکسی های پرنده مسیر های هوایی مشخص کند. در این تاکسی ها که شبیه Drone هستند ۴ مسافر می توانند قرار گیرند و گفته شده که تا ۱۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ شدن می پیماید و در ۴ دقیقه بصورت کامل شارژ می شود. سرعت این تاکسی های پرنده به صورت تقریبی بین ۲۱۴ تا ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت است و مسیر های دو ساعته را در یک ربع می پیماید.

منبع: Fossbytes

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید