بلاک کردن پاپ‌آپ‌ها در اندروید - تکفارس 
بلاک کردن پاپ‌آپ‌ها در اندروید - تکفارس 

بلاک کردن پاپ‌آپ‌ها در اندروید

علی اکبر اکبرزاده
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 13:00
از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

پاپ‌آپ‌ها در دستگاه‌های دسکتاپ بسیار آزار‌دهنده هستند؛ ولی وقتی پای این نوع از تبلیغات به اسمارتفون‌های اندرویدی شما باز شود؛ دردسر‌های بیشتری را خواهید دید. در این مطلب قصد داریم که روش از بین بردن این تبلیغات(حتی آن دسته که ناگهان به صورت تمام صفحه نمایان می‌شوند) را به شما آموزش دهیم.

پاپ‌آپ‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. وقتی در حال وبگردی هستید خودشان را نشان می‌دهند
  2. هنگام کار با یک اپلیکیشن خاص به صورت تمام‌صفحه
  3. تبلیغات به صورت نوتیفیکیشن

برای دسته اول کار سختی ندارید. از آنجایی که کروم مرورگر پیش‌فرض اندروید است و اکثر کاربران از این مرورگر برای وبگردی استفاده می‌کنند؛ منطقی است که پاپ‌ها را در کروم قطع کنید. برای اینکار بر روی منوی “سه نقطه‌ای” کلیک کرده و بعد به قسمت “Setting” رفته و در آنجا گزینه “site settings” را انتخاب کنید.

در اینجا صفحه‌ای را می‌بینید که تک تک گزینه‌هایش روی تجربه وبگردی شما تاثیر می‌گذارد. در این صفحه روی “pop-ups” کلیک کرده و گزینه “Block sites from showing popups” را فعال کنید و به همین راحتی از شر این تبلیغات آزار‌دهنده راحت شوید.

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

البته اگر حجمی که بخاطر این پاپ‌آپ‌ها از شما کم می‌شود؛ مهم نیست سعی کنید آن‌ها را غیر‌فعال نکنید؛ زیرا تنها راه کسب درآمد در وبسایت‌های خبری مستقل همین تبلیغات است.

راه دیگر برای از بین بردن پا‌پ‌آپ‌ها استفاده از قابلیت “Data saver” کروم است. در صورتی که حجم اینترنت شما سریعا به پایان می‌رسد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم از این ویژگی کروم استفاده کنید زیرا علاوه بر از بین بردن پاپ‌آپ‌ها، دیگر عناصر غیر‌ضروری وبسایت‌ها نیز حذف شده و حجم شما به طور قابل توجهی حفظ می‌شود.

برای این‌کار به منو رفته و در بخش تنظیمات روی “Data saver” کلیک کرده و زبانه آن را کشیده و فعالش کنید. بعد از فعالسازی این گزینه شاید برخی از وبسایت‌ها ظاهری عجیب به خود بگیرند که این انتخاب خود شماست که از حجم اینترنت خود محافظت کنید و یا تجربه‌ای روان‌تر در فضای مجازی داشته باشید.

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

روش بعدی استفاده از مرورگر اوپرا است. درست است که در کروم می‌توانید پاپ‌آپ‌ها را غیر‌فعال کنید؛ ولی اوپرا این‌کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد. اوپرا مرورگر بسیار قدرتمندی است و هیچ ضرری در امتحان کردن آن وجود ندارد. برای مهاجرت به اوپرا دو انتخاب دارید؛ یکی استفاده از نسخه استاندارد این مرورگر و دیگری استفاده از اوپرامینی که صفحات وب را فشرده کرده و در مدیریت حجم اینترنت شما تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت.

پاپ‌آپ‌های تمام صفحه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است (!) که هنگام کار با یک اپلیکیشن خاص ناگهان تبلیغ برنامه و یا محصول دیگری تمام صفحه‌نمایش شما را اشغال می‌کند؛ اما راه از بین بردن آن‌ها چیست؟ اگر در هنگام استفاده از یک برنامه با این تبلیغات مواجه شدید؛ به احتمال زیاد همان برنامه این پاپ‌آپ‌ها را اجرا می‌کند که اگر ارزش خاصی ندارد و یا اپلیکیشن جایگزینی برای آن وجود دارد؛ برنامه را حذف کنید ولی اگر هم اپلیکیشن و هم نبودن تبلیغات برای شما مهم است؛ تنها راه خرید نسخه “بدون تبلیغات” است!

روش‌های رایگان نیز برای این‌کار وجود دارند؛ ولی همه آن‌ها نیاز به روت کردن اسمارتفون‌ شما دارد و تنها راه رایگان و بی‌خطر و به دور از روت کردن همان حذف کردن برنامه است. در صورتی که برنامه مورد نظر نیاز به اینترنت ندارد؛ می‌توانید با روشن کردن “حالت هواپیما” نیز از شر پاپ‌آپ‌ها خلاص شوید.

بعضی مواقع شما نسخه اصلی و بدون تبلیغات یک نرم‌افزار را در اختیار دارید؛ اما در کمال تعجب دوباره پاپ‌آپ‌ها را مشاهده می‌کنید. در این موارد منبع این تبلیغات یک نرم‌افزار دیگر است! ۹۰ درصد کار برای از بین بردن آن فهمیدن نام نرم‌افزار مزاحم است. اگر به تازگی با این مشکل مواجه شده‌اید؛ پس در بین اپلیکیشن‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید به جستجو بپردازید.

برای فهمیدن این موضوع مسیر زیر را طی کنید:

Settings > Apps & notifications > Advanced > Special app access > Display over other apps 

در اینجا شما‌ می‌توانید برنامه‌هایی که اجازه نمایش محتوا در دیگر فضاهای اندروید را دارند نیز مشاهده کنید. در بین آن‌ها بگردید و هر مورد مشکوکی را بررسی کنید. برخی از آن‌ها مثل SMS دارای باکس جواب سریع هستند و یا وجود اپلیکیشن مخصوص رمز‌گذاری روی دیگر برنامه‌ها نیز در اینجا منطقی است؛ اما اگر نرم‌افزاری را دیدید که نیازی به این مجوز‌ ندارد، روی آن کلیک کرده  و گزینه Allow display over other apps را روی off تنظیم کنید.

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

اگر بعد از انجام تمام این کار‌ها هنوز هم از وجود پاپ‌آپ‌ها رنج می‌برید؛ بهتر است یک نرم‌افزار آنتی ویروس نصب کرده و یک دور اسمارتفون خود را برای پیدا کردن بد‌افزار‌ها اسکن کنید. اگر عادت دارید که اپلیکیشن‌ها خود را از منبعی به جز گوگل پلی دانلود کنید؛ این‌کار بسیار ضروری است.

اگر آنتی ویروس نیز مورد خاصی را پیدا نکرد و شما نیز شرایطش را داشتید؛ پیشنهاد می‌کنیم که تلفن‌همراه خود را ریست فکتوری کنید.

از بین بردن نوتیفیکیشن‌های بی‌مورد

این بخش ربطی به پاپ‌آپ‌ها ندارد؛ ولی کاربران زیادی را اذیت می‌کند. گاهی نوتیفیکیشن‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید آنقدر زیاد هستند که شما را آزاد می‌دهند و برخی از آن ها بسیار غیر ضروری و فضا پرکن هستند. برای از بین بردن آن‌ها انگشت خود را روی نوتیفیکیشن مورد نظر نگه دارید و بعد از نمایان شدن نام اپلیکیشن مسوول این نوتیفیکیشن، به قسمت تنظیمات رفته و آن را غیر فعال کنید.

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

برای این‌کار با توجه به نسخه اندروید شما؛ روش‌های متفاوتی وجود دارد. در تنظیمات به قسمت apps رفته و اگر دارای اندروید ۷ هستید روی  اپلیکیشن مورد نظر کلیک کرده و در گزینه App notifications تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. در اندروید ۶  گزینه Notifications وجود دارد که بعد از ورود به آن می‌توانید به انتخاب Block all به هدف خود برسید. در اندروید ۵ نیز به سادگی تیک بخش Show notifications را بردارید.

از بین بردن پاپ‌آپ‌ها

منبع: MakeUseOf

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید