کیفیت و ایمنی لوازم خانگی - تکفارس 
کیفیت و ایمنی لوازم خانگی - تکفارس 

کیفیت و ایمنی لوازم خانگی

محراب کرامتی
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 13:37
کیفیت و ایمنی لوازم خانگی - تکفارس 

صنایع لوازم خانگی همواره در حال پیشرفت است و تا سال ۲۰۲۰ انتظار می رود که ارزش سهامی آن چند برابر شود. در خانه ی همه ی ما لوازم کوچک و بزرگ خانگی وجود دارند که برخی هوشمند و برخی غیر هوشمند هستند. برخی آب ، برخی گرما و برخی الکتریسیته مصرف می کنند. این وسایل برای کارهای روزانه ما ضروری هستند. برخی از آن ها برای کار های نظافتی اند و برخی برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شوند. ما آن ها را به پریز وصل می کنیم بدون اینکه به ایمنی و کیفیت آن ها فکر کنیم. به این باور اعتماد می کنیم که سازندگان محصولات خود را با بالاترین درجه ایمنی می سازند و کاری از دستمان بر نمی آید. ولی حتی پریز ها و کلید ها هم ممکن است مشکل داشته باشند.

استاندارد ها و کیفیت ساخت

تولید کنندگان یک محصول باید در چهارچوب قوانین و مقررات خاصی کار کنند تا اجازه ورود به بازار فروش را داشته باشند. این این قوانین تنظیم کننده نوعی ایمنی نسبی را برای محصولات فراهم می کنند. اما این استاندارد ها برای مصرف کنندگان کافی نیستند. آن ها باید از کارکرد سالم دستگاه خود اطمینان حاصل کنند. سیستم تایید کننده کیفیت IEC که IECEE نام دارد بیشتر تمرکز خود را بر روی لوازم و تراشه های الکترونیکی گذاشته است و این سازمان به عنوان شخص ثالث کیفیت محصول تولیید کنندگان را بررسی می کند و بنا بر نتایج بدست آمده صلاحیت انتشار آن را تایید یا رد می کند. در این سیستم از IEC 60335 برای بررسی کیفیت محصولات خانگی و مشابه آن ها استفاده می شود. این IEC توسط کمیسیون فنی ۶۱ ام ایجاد شده است و می تواند جایگزین سیستم های بررسی کیفیت معمول شود.

کیفیت و ایمنی لوازم خانگی - تکفارس 

فاکتور های بررسی

بررسی های صورت گرفته بر محصولات ارائه شده در بخش های گوناگونی بوده است، مانند شوک الکتریکی، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر گرما و آتش و همچنین دوام و پایداری محصولات در شرایط عادی و سخت مورد بررسی قرار گرفت.

استفاده از سیستم IECEE برای همگان مناسب است. تولیید کنندگان می توانند به مردم این اطمینان را بدهند که محصولاتشان ایمن و مطمئن هستند و همانگونه که باید کار می کنند. مصرف کنندگان هم می توانند به حرف آن ها اعتماد کنند و با خیال راحت محصولی را بخرند که از کیفیت آن مطمئن هستند. استفاده از یک سیستم تاییدیه کیفیت  مشترک در همه ی کشور های جهان هم مناسب تر است و باعث رونق این صنعت و ایجاد اعتماد دو طرفه می شود. زیرا همه ی مردم جهان می توانند از کیفیت یک محصول اطمینان حاصل کنند و این محصول فروش جهانی بیشتری را خواهد داشت.

منبع: IceTech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید