شناسایی چهره رانندگان در چین - تکفارس 
شناسایی چهره رانندگان در چین - تکفارس 

شناسایی چهره رانندگان در چین

محراب کرامتی
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 19:19
شناسایی چهره رانندگان در چین - تکفارس 

شهر ووهان(Wuhan) در چین تصمیم گرفته که از تکنولوژی شناسایی چهره(Face recognition) استفاده کنند. آن ها می خواهند تا با استفاده از این تکنولوژی افرادی که تصادف می کنند را شناسایی کنند. بخش کنترل ترافیک این شهر هم برای سهولت کار پلتفرم خود را آپدیت کرد تا کار سرویس های ترافیکی را راحت تر کند. با این آپدیت مردم به جای همراه داشتن حجم زیادی از مشخصات برای اثبات هویت خود تنها کافی است تا یک اسکن چهره را انجام دهند.

به گفته مقامات این شهر این اسکن چهره بسیار ایمن است و تنها چند میلی ثانیه طول می کشد تا افراد را شناسایی کند. قرار است تا تکنولوژی شناسایی چهره در بخش های دیگری هم به کار گرفته شود. به عنوان مثال در هنگام دریافت گواهینامه رانندگان به جای تحویل عکس خود با اسکن چهره خود این کار را راحت می کنند که کاربردی تر است.

شناسایی چهره رانندگان در چین - تکفارس 

Wuhan، شهری پر تکنولوژی

شهر ووهان قبل از این کار هم سابقه استفاده از تکنولوژی شناسایی چهره را در قطار ها و تقاطع ها داشته است. در چین مردم از این تکنولوژی به عنوان ابزاری برای جاسوسی یاد می کنند اما در این شهر استفاده از آن مورد قبول واقع شده است. به عنوان مثال در چهار راه ها و تقاطع این شهر دوربین هایی با قابلیت شناسایی چهره قرار داده اند و اگر راننده ای بخواهد از چراغ قرمز عبور کند عکس آن را گرفته و در یک اسکرین بزرگ در معرض عموم نمایش می دهند تا همه این قانون شکن را مشاهده کنند. سپس این عکس را به پلیس فرستاده می شود تا این راننده شناسایی و مجازات شود.

کشور چین الگوی مناسبی برای کشور هایی است که به دنبال بکارگیری تکنولوژی در بخش های دولتی و غیر دولتی خود هستند.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.