مولد رمزعبور گوگل کروم، امنیت تحت وب شما را بهبود می‌بخشد - تکفارس 
مولد رمزعبور گوگل کروم، امنیت تحت وب شما را بهبود می‌بخشد - تکفارس 

مولد رمزعبور گوگل کروم، امنیت تحت وب شما را بهبود می‌بخشد

امین داسنورد
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 19:22
تصویری از لوگوی گوگل کروم

امروزه با وجود نقص‌های امنیتی اخیر در شبکه‌ی  Wi-Fi نظیر KRACK، احتمال به خاطر افتادن رمزعبور شما در دنیای واقعی توسط یک هکر بسیار کم است.

تقریباً تمام رمزعبورهای هک شده از دو منبع درز می‌کنند:

۱.حمله‌های پیاپی به حساب شما: در این حمله‌ها حساب کاربری شما با ترکیب ده‌ها هزار رمزعبور به امید وارد شدن به حساب مورد حمله قرار می‌گیرد.

۲.هک‌های پایگاه‌ داده(database hacks): این‌گونه هک‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعات کاربران از پایگاه داده‌ی یک شرکت درز پیدا می‌کند.

در هر صورت، رمزعبورهای منحصر به فرد حساب کاربری شما را ایمن‌تر می‌کند. ترکیب قدرتمندی نظیر gW$4*9Ps£۷!، در حمله‌های سایبری پیاپی بسیار سخت‌تر از رمزعبوری مانند ILoveMyDog123 می‌شکند. استفاده از چنین ترکیبات منحصر به فردی بدان معنی است که تمام حساب‌های کاربری شما در هنگام به خطر افتادن یک حساب کاربری در امنیت به سر می‌برند.

سایت LastPass به خاطر مولد رمزعبور خود مشهور است و ابزارهای آنلاین دیگری هم در این‌باره وجود دارند اما شما به آن‌ها نیازی نخواهید داشت؛ زیرا ابزار این کار درست در مرورگر گوگل کروم شما قرار دارد.

نحوه‌ی فعال‌سازی مولد رمزعبور خودکار گوگل کروم

این ابزار از شما می‌خواهد که یکی از پرچم‌های( flag) گوگل کروم را فعال کنید. پرچم‌ها قابلیت‌هایی آزمایشی هستند و دستکاری تصادفی در آن‌ها می‌تواند بر سیستم شما نتیجه‌ی معکوس بدهد، پس فرایند زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید:

۱. کروم را باز کنید.

۲. در نوار ابزار عبارت chrome://flags را تایپ کرده و دکمه‌ی Enter را بزنید.

۳. صفحه را پایین بکشید تا عبارت Password generation را ببینید.

۴. گزینه‌ی Enabled را در باکس کشویی انتخاب کنید.

حالا، هر زمانی که مرورگر کروم شما با یک قسمت اضافه کردن رمزعبور مواجه شود، به طور خودکار رمزعبوری تصادفی در منویی کشویی به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از این قابلیت در هنگام تغییر رمزعبور خود و یا ساخت حساب کاربری جدید استفاده کنید.

در نهایت، نوشتن رمزعبور خود را بر تکه‌‌ای کاغذ فراموش نکنید. رمزعبور خود را در مرورگز ذخیره نکنید، مدیریت رمزعبور داخلی گوگل کروم به اندازه‌ی سرویس‌هایی مانند LastPass ایمن نیستند.

منبع: makeuseof

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.