بیل گیتس شهر هوشمند خود را می‌سازد - تکفارس 
بیل گیتس شهر هوشمند خود را می‌سازد - تکفارس 

بیل گیتس شهر هوشمند خود را می‌سازد

امین داسنورد
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 16:18
بیل گیتس شهر هوشمند خود را می‌سازد - تکفارس 

زمینی به وسعت صد کیلومتر مربع به زودی تبدیل به شهری هوشمند در ایالت آریزونای آمریکا خواهد شد؛ کی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیل گیتس در حال سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری در این پروژه است، به امید این‌که مجاورت در این قطب باعث رشد نوآوری شود.

شهر هوشمند

بیل گیتس، پیاده‌سازی برنامه‌های خود را برای ساخت شهری هوشمند در شهر فونیکس واقع در ایالت آریزونا با فاصله‌ی ۴۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر آغاز نموده است. این زمین که داخل دره‌ای در سمت غرب شهر قرار دارد، شامل مساحت صد کیلومتر مربعی است. بلمانت(Belmont)، که قرار است نام این شهر باشد،قرار است مهد پیشرفت و نوآوری تکنولوژی باشد. یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیل گیتس  این پروژه را با اهدای ۸۰ میلیون دلار به ثبت رسانده است.

شرکای بلمانت، یکی از گروه‌های املاک ایالت آریزونا، در بیانیه‌ای رسمی اظهار داشته‌اند:

بلمانت جامعه‌‌ای با تفکر مستقیم خلق خواهد کرد که رسالت و شالوده‌ی آن شامل تکنولوژی‌های جدید و به روز است؛ در اطراف این شهر شبکه‌های اینترنت با سرعت بالا، پایگاه‌های داده، تکنولوژی‌های تازه ساخت و مدل‌های میدانی، رسانه‌های مستقل و قطب‌های مدیریت و اجرایی خودمختار قرار دارد.

بیل گیتس شهر هوشمند خود را می‌سازد - تکفارس 

تفکر مستقیم

برای بیل گیتس عجیب نیست که یک قدم در رقابت جلوتر باشد، و این شهر هوشمند می‌تواند هم میدان تمرین و هم زادگاه تکنولوژی‌های آینده باشد. از نظر مکانی، بزرگراهی در نظر گرفته شده است که درست از این شهر کوچک رد می‌شود و مستقیم به سمت لاس وگاس می‌رود. عبور و مرور از چنین قطب بزرگی این اجازه را می‌دهد که این شهر به طور مستقل رشد و نمو کند.

بنا بر گزارش، این شهر قرار است تا حدی شبیه به شهری عادی باشد، که ۱۵ متر مربع آن به ادارات، مراکز بازرگانی و تجاری و یک کیلومتر مربع آن برای مدارس اختصاص می‌یابد؛ و برای سکونت شخصی هم فضایی بیش‌ از میزان نیاز در این شهر قرار دارد.

مالکان بلمانت اظهار داشته‌اند که مکانی خالی از سکنه را تبدیل به شهری هدفمند حول محور نمونه زیربنایی انعطاف پذیر می‌کنند. این شهر موقعیتی بی‌نظیر با فضای خالی بسیار دارد. فقدان سازه‌‌های موجود باعث می‌شود که شهر هوشمند به مکانی کاملاً منحصر به فرد تبدیل شود. بلمانت این پتانسیل را دارد که از نظر طراحی و ابتکار رو به جلو باشد.

جالب است بدانید که این اولین شهر هوشمند مطرح‌شده نیست؛ پایه‌ریزی‌هایی در شهر دنور و هم‌چنین در کشور چین انجام شده است تا شهرهای موجود را از طریق تکنولوژی و نوآوری‌های ابتکار‌آمیز به شهرهای هوشمند تبدیل کنند. شاید روزی در آینده‌ای نه‌چندان دور، این اصطلاح برای تمامی شهر‌ها صدق کند، از آن‌جایی که همه‌ی آن‌ها تبدیل به شهرهای هوشمند خواهند شد.

منبع: futurism

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید