اینتل اولین مودم ۵G خود را می سازد - تکفارس 
اینتل اولین مودم ۵G خود را می سازد - تکفارس 

اینتل اولین مودم ۵G خود را می سازد

محراب کرامتی
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 16:36
۵G

به دنبال ۵G

کمپانی بزرگ اینتل عزم خود را جزم کرده تا در مسابقه ی اینترنت نسل بعد بین رقیبان اول باشد. کمپانی Qualcomm چندی پیش اولین دمو از مودم ۵G خود منتشر کرد. اینتل هم اکنون به سرعت خبر هایی از تولید مودم هایی با تکنولوژی ۵G منتشر کرده است.

این نسل ارتباطی جدید کاربران را با سرعت های چندین گیگابیت ای آشنا می کند و هیچ سیمی ندارد. مودم های آینده قرار است تا بدون کابل های اینترنتی طراحی شوند تا کاربران از دردسر های مربوط به این سیم ها در امان بمانند.

اینتل اولین مودم ۵G خود را می سازد - تکفارس 

اولین تماس ۵G

بنا بر برخی خبر ها کمپانی اینتل اولین تماس خود را بصورت ۵G آزمایش کرده و نتیجه آزمایش هم موفقیت آمیز بوده است. این تماس با دامنه ۲۸ GHz توسط نمونه اولیه مودم ۵G شان انجام گرفته است. همچنین آن ها اعلام کردند که در حال آزمایش این تکنولوژی جدید خود در نقاط مختلف جهان هستند تا ببینند که این مودم ها در شرایط جغرافیایی مختلف چگونه عمل می کنند.

 

۴Gو ۳G چه می شوند؟

اینتل اظهار داشته که سری مودم های XMM 8060 اولین هایی خواهند بود که به تکنولوژی ۵G مجهز شده اند. این چیپ های پیشرفته تا سال ۲۰۱۹ بازار را در دست خود خواهند گرفت. تا سال ۲۰۲۰ هم استفاده از شبکه های اینترنتی ۵G امری معمول خواهد شد. اما اینتل تکنولوژی ۴Gهای خود را کنار نخواهد گذاشت. حداقل تا زمانی که ۵G بصورت همگانی مورد قبول واقع شود. تا آن زمان نسل های قبل تر یعنی ۴G و ۳Gجای خالی را پر می کنند. مودم Intel XMM 7660 هم که مودمی وایرلس برای ۴Gاست می تواند تا سرعت ۱٫۶Gbps را پشتیبانی کند. این مودم هم به همراه مودم نسل جدید اینتل در سال ۲۰۱۹ رونمایی می شود.

اینتل اولین مودم ۵G خود را می سازد - تکفارس 

اپل بیکار نمی نشیند

اپل با اینتل در حال بستند قراردادی است که بتواند مودم های ۵G شان را در دستگاه های خود در آینده قرار دهد. از دلایل این رویکرد اپل می توان به عملکرد ضعیف دستگاه هایش در قسمت سرعت اینترنت باشد. چرا که در تست سرعت اینترنت Galaxy Note 8 توانست iPhone X را به خاک زند. هدف آن ها این است که با ارتقا و بهینه سازی CPU،GPU و … در دستگاه های خود آن ها را برای ماکزیمم بازده برای اینترنت ۵G آماده کنند.

متخصصان یکی دیگر از دلایل این رویکرد اپل را دعوی های حقوقی با کمپانی Qualcomm می دانند. این دو کمپانی مدتی است که درگیر شکایاتی هستند و به نظر می رسد که اپل می خواهد تمام تکنولوژی های مربوط به Snapdragon را از دستگاه های خود پاک کند.

به هر حال باید دید که آینده این رقابت به نفع چه کمپانی ای تمام می شود و این تکنولوژی اینترنت پر سرعت چه تغییراتی در زندگی مردم و جوامع ایجاد می کند؟

منبع: Fossbytes

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.