بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 
بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

بیومتریک در خودرو ها

محراب کرامتی
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 13:25
بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

حسگر های مختلفی مانند اثر انگشت، چشمی، صوتی و چهره(یا بطور کلی بیومتریک ها) در بخش های زیادی از زندگی انسان ها تاثیر گذار هستند. اکنون می توان از آن ها برای افزایش ایمنی و امنیت خودرو ها استفاده کرد. داده های ارسالی به خودرو ها توسط Cloud هم می تواند برای رانندگان و سرویس های کمک راننده پر اهمیت باشد.

بیومتریک چیست؟

به تکنولوژیی هایی که برای اندازه‌گیری و آنالیز مشخصات بدن افراد جهت تشخیص هویت شخص استفاده می شوند بیومتریک می گویند. تکنولوژی هایی مانند اثر انگشت، شناسایی چشم افراد، صدا، چهره، رفتار ها و …

بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

پسورد خود باشید!

بیومتریک ها مدت هاست که در اداره های پلیس و تاسیسات بسیار مهم استفاده می شوند. کار آن ها شناسایی افراد و کنترل دسترسی های آن ها است. اکنون چند مدتی است که استفاده از بیومتریک ها به سمت بازار لوازم خانگی و لوازم هوشمند راه پیدا کرده است. بطوریکه شما با لمس گوشی خود و اسکن اثر انگشتتان آن را Unlock می کنید. یا می توانید با تکنولوژی شناسایی صدا به حساب بانکی خود در برخی کشور ها دسترسی داشته باشید.

بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

بیومتریک،سویچ جدید خودرو ها

ماشین ها در حال هوشمند شدن هستند و با سر و کار آمدن تکنولوژی های جدید و متفاوت جهش های بزرگی را در صنایع خودروسازی مشاهده می کنیم. آینده از آن خودرو هایی است که بدون راننده از پس خود بر می آیند. تحقیقات نشان می دهند که تا سال ۲۰۲۵ یکی از هر سه ماشین از بیومتریک ها برای شناسایی و راه اندازی استفاده می کند. این بدان معنی است که دیگر نیازی به سویچ برای باز کردن آن ها ندارید و با اثر انگشت و یا ابزار دیگر می توانید از خودرو خود استفاده کنید.

بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

امنیت بیشتر برای خودرو ها

در سال ۲۰۱۶ تعداد زیادی از کمپانی های تکنولوژی با تولید کنندگان خودرو های سرشناس قرار داد هایی بستند. این کمپانی ها قرار است تا تکنولوژی های حیرت انگیزی را در ماشین های جدیدشان قرار دهند اما کار آن ها فقط این نیست. آن ها باید برای هزاران کاربری که در آینده از ماشین های در ارتباط با هم استفاده می کنند امنیت را فراهم کنند. ماشین های در ارتباط با هم می توانند پایانی بر ترافیک های سنگین در شهر ها باشند، اما باید هزاران اطلاعاتی که از این ماشین ها فرستاده می شود ایمن باشد تا کسی نتواند آن ها را هک کند.

در آینده قابلیت هایی که امنیت خودرو ها را افزایش می دهند عبارتند از:

  • روشن شدن و خاموش کردن ماشین توسط شناسایی اثر انگشت صورت می گیرد.
  • چهره فرد توسط سیستم های دیگر در هنگام ورود به ماشین شناسایی می شود.
  • می توان از سیستم های شناسایی صدا هم برای روشن کردن موتور استفاده کرد. همچنین فرمان های صوتی بدین شکل برای تنظیم آیینه ها، صندلی ها و دیگر لوازم کاربرد خواهند داشت.

بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

سرقت هویت

اگرچه اطلاعات بیومتریک  منحصر به فرد است و استفاده از آن ها تصمیمی منطقی و درست است هیچگاه نمی توان از آن ۱۰۰% مطمئن بود. اطمینان از اینکه یک تکنولوژی همیشه درست کار کند و ایمنی مطلق را پدید آورد کاری اشتباه است. باید ارتباط بین سیستم های تکنولوژی در آینده خیلی ایمن تر از اکنون باشند تا افراد با خیال راحت تری این تکنولوژی ها را قبول کنند.

بیومتریک در خودرو ها - تکفارس 

منبع: Iecetech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.