برنامه‌های مرسدس بنز در مورد محصولات تمام الکتریک - تکفارس 
برنامه‌های مرسدس بنز در مورد محصولات تمام الکتریک - تکفارس 

برنامه‌های مرسدس بنز در مورد محصولات تمام الکتریک

علی اکبر اکبرزاده
۴ آذر ۱۳۹۶ - 20:32
مرسدس بنز الکتریکی می‌شود

کمپانی مرسدس بنز در اواسط هفته گذشته اعلام کرد که به زودی ون‌های الکتریکی خودش را تولید کرده و آن‌ها را دوست‌دار محیط زیست می‌کند. به نظر‌ می‌رسد این شرکت نیز سوار بر موج ایجاد شده قصد دارد از اتومبیل‌های دیزلی فاصله بگیرد.

این تغییرات با تولید ون سایز متوسط eVito آغاز شد. موتور نصب شده بر روی این ون با یک بار شارژ شدن توانایی طی کردن مسافتی ۹۳ مایلی(۱۵۰کیلومتری) را خواهد داشت. شما می‌توانید با موتور ۸۴ کیلوواتی آن تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز برانید.

کمپانی سازنده در حال حاضر سفارش‌های مربوط به این ون را دریافت می‌کند؛ اما آن‌ها را تا سال ۲۰۱۸ تحویل نداده و مدل‌های بیشتر و جانبی نیز در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند شد. این اخباری که از الکتریکی شدن خودرو‌های مرسدس بنز به گوش می‌رسد به دلیل اطلاعیه‌ای است که شرکت بالا دستی دایملر منتشر کرد و در آن به سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روی محصولات الکتریکی اشاره کرد.

آقای ولکر مورنینوگ، مسوول بخش ون‌های مرسدس بنز، در این مورد اشاره کرده است که ما ضرورت تولید ون‌های الکتریکی را به خصوص در فضاهای شهری درک کردیم و روی آن کار می‌کنیم.

دایملر و مرسدس بنز با همکاری یک‌دیگر در سال جاری چندین خودروی غیر دیزلی معرفی کردند. از جمله این خودرو‌ها می‌توان به یک شاسی بلند هیدروژنی و یک وانت الکتریکی اشاره کرد. البته آ‌ن‌ها تنها کمپانی‌های پیشگام در این زمینه نیستند و چندی قبل نیز ولکس واگن در خبری به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری‌اش روی محصولات الکتریکی و هیدروژنی خبر داد و جنرال موتوروز قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ نزدیک ۲۰ اتومبیل الکتریکی تولید کند.

مرسدس و دایملر رقابت‌های سختی را پیش روی خود می‌بینند و تمام این رقابت‌های سنگین به تولید محصولات بهتر می‌انجامد. در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد دنیای خودرو و خودروسازی به طور کامل در حال تغییر است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید