ردیابی بی اجازه گوشی ها توسط Google - تکفارس 
ردیابی بی اجازه گوشی ها توسط Google - تکفارس 

ردیابی بی اجازه گوشی ها توسط Google

سارا کاویانی
۶ آذر ۱۳۹۶ - 15:46
ردیابی بی اجازه گوشی ها توسط Google - تکفارس 

اگر نخواهید که گوگل فعالیت ها و موقعیت مکانی شما را به طور مداوم ردیابی کند چکار می‌کنید؟ احتمالا دیتای گوشی و سرویس های مربوط به لوکیشن خود را خاموش می‌کنید. بعضی از افراد نیز ممکن است این موضوع را بیشتر جدی بگیرند، مثلا اپلیکیشن های مربوطه را غیرفعال کنند و یا سیم کارت خود را از دستگاه خارج می‌کنند.
اگر به شما بگوییم که گوگل حتی بعد از غیر فعال کردن موارد بالا همچنان می‌تواند شما را ردیابی کند چه واکنشی نشان می‌دهید؟ طبق تحقیقات وبسایت کوارتز، گوگل می‌تواند درباره مکان شما به صورت توقف ناپذیری اطلاعات جمع آوری کند و زمانی که دوباره به اینترنت متصل می‌شوید به سرور های مربوطه بفرستد. جالب است بدانید که گوگل نیز این موضوع را تایید کرده است.

ردیابی مکان با استفاده از دکل های مخابرات

ردیابی گوگل به این صورت است که، اطلاعات آدرس دکل های مخابراتی از اوایل ۲۰۱۷ برای مدیریت ارسال نوتیفیکیشن ها ( اعلانات) و مسیج های دستگاه های اندرویدی به سرور های گوگل فرستاده می‌شود حتی زمانی که سرویس لوکیشن دستگاه را غیرفعال کرده اید این موضوع ادامه دارد. این شرکت به دنبال شروع پیاده سازی کد های Cell ID است تا سرویس های ارسال اعلانات و مسیج ها بهبود یابد. با این تکنولوژی در نهایت کاربران روی ردیابی شدن کنترلی ندارند.

گوگل :«اگر چه، ما هرگز Cell ID را در سیستم همگام سازی شبکه تعبیه نکرده ایم، پس این اطلاعات کنار گذاشته شد، و ما آن را به Cell ID بدون نیاز به درخواست به روز رسانی کردیم. »
به طور شگفت آوری، دستگاه ها به صورتی برنامه ریزی شده اند تا بدون سیم کارت نیز به دکل های مخابرات آدرس ها را ارسال کنند.
مطابق با برنامه ریزی های گوگل، تا آخر نوامبر، سرویس ردیابی مکانی با استفاده از دکل های مخابراتی غیر فعال خواهد شد. از این نظر مشخص نیست گوگل چگونه بدون ردیابی اطلاعات کاربران بوسیله دکل های مخابرات، سرویس های ذکر شده را بهبود می‌دهد! آیا باید شاهد نوع پیشرفته تری از ردیابی باشیم؟
به طور کلی، افشا سازی ردیابی غیر اخلاقی شرکتی مثل گوگل موجب ناراحتی افرادی است که می خواهند ردیابی نشوند افرادی مثل افسران والا مقام دولتی، افشاگران مسائل سری (ادوارد اسنودن) یا قربانیان سواستفاده های مختلف. البته این موضوع درحالی مطرح شده است که که گوشی های بسیاری از افراد توسط بد افزار ها در معرض خطر جاسوسی و ردیابی قرار دارد؛ که موضوع جدید و شگفت آوری در دنیای گوشی های اندرویدی نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید