اپل در بلک فرایدی ۶ میلیون آیفون X فروخته است - تکفارس 
اپل در بلک فرایدی ۶ میلیون آیفون X فروخته است - تکفارس 

اپل در بلک فرایدی ۶ میلیون آیفون X فروخته است

علی اکبر اکبرزاده
۸ آذر ۱۳۹۶ - 08:00
آیفون X

هنوز آمار رسمی در مورد فروش جدیدترین و بهترین اسمارتفون اپل منتشر نشده است؛ اما اگر کنجکاو هستید که در این مورد بیشتر بدانید باید به گفته‌های آنالیزور چینی، آقای جون ژنگ، اعتماد کنید. وی اعتقاد دارد که اپل موفق شده است که بعد از ۳ نوامبر، که تاریخ عرضه آیفون X است، چیزی حدود ۱۵ میلیون واحد از این اسمارتفون را به فروش برساند.

سهم بلک فرایدی نیز از این فروش ۶ میلیون تخمین زده می‌شود. به نظر می‌رسد اپل از فروش این گوشی همراه سود کلانی را به جیب می‌زند. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و گرون‌تر آیفون X به نسبت دو برابر مدل ارزان‌تر ۶۴ گیگابایتی به فروش رسیده است و با توجه به گفته خود اپل سود به دست آمده از ورژن ۲۵۶ گیگابایتی بیشتر است.

ژنگ می‌گوید که تولید آیفون X به ۳ میلیون واحد در هفته می‌رسد و تا ماه آینده این مقدار با افزایش ۳۳ درصدی تا ۴ میلیون در هفته واهد رسید. حتما به یاد می‌آورید که قبل از عرضه این اسمارتفون، بسیاری از منتقدان از این موضوع ترس داشتند که ممکن است به دلیل پیچیدگی‌های موجود در ساخت آیفون X، اپل در تولید و عرضه به موقع محصولاتش کم بیاورد که به نظر می‌رسد این مورد دیگر باعث نگرانی نخواهد بود و اپل به خوبی آن را مدیریت کرده است.

در آخر به نظر می‌رسد که بر خلاف گفته‌های پیشین، درخواست‌ها برای آیفون X بسیار بالا است. پیش از این تصور می‌شد به دلیل ظاهر جدید و قیمت بسیار بالا این تلفن همراه خواهان زیادی در دنیا ندارد. پیش‌بینی ها از این حکایت دارند که تا پایان ماه دسامبر فروش آیفون X به ۳۰ میلیون خواهد رسید که پیش‌بینی‌ها گذشته از فروش ۲۷-۲۸ میلیونی صحبت می‌کردند؛ ولی به نظر می‌رسد که فکر متخصصان بازار تغییر کرده و فروش بالای آیفون X در این مدت کم تصورات آن‌ها را به کل عوض کرده است.

منبع:PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.