قطار هیدروژنی تا سال ۲۰۲۱ وارد آلمان می‌شود - تکفارس 
قطار هیدروژنی تا سال ۲۰۲۱ وارد آلمان می‌شود - تکفارس 

قطار هیدروژنی تا سال ۲۰۲۱ وارد آلمان می‌شود

امین داسنورد
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 09:35
قطار هیدروژنی

شرکت مهندسی چندملیتی آلستوم(Alstom) در آلمان و فرانسه، قراردادی را مبنی بر ساخت و استفاده از ۱۴ قطار هیدروژنی تا سال ۲۰۲۱ امضا کرده‌‌اند؛ این در حالی  است که تنها با استفاده از یک مخزن هیدروژن، قطارها می‌توانند تا ۱۰۰۰ کیلومر مسافت طی کنند و به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برسند.

آماده‌باشِ قطار هیدوژنی

همان‌طور که موتورهای دیزلی جای خود را به انرژی پاک می‌دهند، شرکت مهندسی چند ملیتی آلستوم  در آلمان و فرانسه قراردادی را امضا کرده‌اند که منجر می‌شود تا آلستوم خط تولیدی از قطارهای هیدروژنی را بسازد و تا سال ۲۰۲۱ از آن‌ها در کشور آلمان استفاده شود.

شرکت آلستوم اظهار داشت که ۱۴ قطار بدون آلودگی به نام Coradia iLint تولید خواهد کرد که می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک مخزن کامل هیدروژن طی کند و  به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

آلمان هیدروژن را به سوخت دیزلی ترجیح می‌دهد

معاهدات و اطلاعیه‌های آتی را می‌توان تقریباً در حول و حوش مذاکرات درباره‌ی آب و هوای کره‌ی زمین در شهر بُن در کشور آلمان انتظار داشت. در طی این مذاکرات، تقریباً ۲۰۰ کشور گرد هم می‌آیند تا برنامه‌های آب و هوایی خود را بهبود بخشند و معاهده‌ای نمادین بری بهبود آب و هوای جهانی انجام دهند.

آقای جیان لوکا اوبراچی(Gian Luca Erbacci)، مدیر ارشد بخش اروپایی آلستوم اظهار داشت:

امروز شاهد تحولی عظیم در حمل و نقل ریلی و قدمی بزرگ به سمت سیستم حرکتی پاک هستیم. برای اولین بار در سراسر دنیا، قطار محلی با سوخت هیدروژنی جایگزین قطارهای دیزلی می‌شود و درصد آلودگی صفر را در مقایسه با قطاری معمولی تا مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری ایجاد می‌کند.

وسایل نقلیه‌ی هیدروژنی، همانند کامیون‌های هیدروژنی تویوتا، هنگام کار فقط بخار آب بیرون می دهند که آن‌ها را جایگزینس بی‌نظیر سوخت‌های دیزلی می‌کند؛ سوخت هیدروژنی آلودگی ایجاد نمی‌کند و باعث گرمای کره‌ی زمین نمی‌شود. شرکت‌های دیگر هم نظیر هوندا و پروژه‌هایی نظیر پروژه‌ی Hesla به مردم نشان‌ داده‌اند که تمایل به سرمایه‌گذاری در واحدهای سوخت هیدروژنی دارند که  ارزان‌تر و در عین حال برای محیط زیست بهتر است.

منبع: futurism

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید