چرا آیفون های قدیمی به مرور زمان کند می شود - تکفارس 
چرا آیفون های قدیمی به مرور زمان کند می شود - تکفارس 

چرا آیفون های قدیمی به مرور زمان کند می شود

آریا فرجی
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12:06
iphone 6

یکی از معضلات کاربران دستگاه های هوشمند،ضعیف شدن سخت افزار و کند شدن دستگاه پس از چند سال استفاده می باشد.
دلایل مختلفی می تواند باعث کند شدن دستگاه شما شود برای مثال اگر لپتاپ خود را هر از گاهی گردگیری نکنید به تدریج باعث بسته شدن راه های گردش هوا می شود و کارایی سیستم خنک کننده دستگاه پایین می آید. در نتیجه پردازنده به اندازه کافی خنک نمی شود و برای جلوگیری از صدمه دیدن، پردازنده به خاطر دمای بالا سرعت پردازش خود را کم می کند و شما کند شدن دستگاه را احساس می کنید.

همچنین برنامه هایی وجود دارد که با بالا آمدن سیستم عامل به صورت خودکار شروع به فعالیت می کنند یا برنامه هایی که همیشه در بک گراند در حال کار کردن هستند( مانند آنتی ویروس ها)،این قبیل برنامه ها نیز در کند شدن دستگاه شما تاثیر مستقیم دارند.


اما پیدا کردن دلایل اصلی کند شدن گوشی های هوشمند،اصلا کار ساده ای نیست مخصوصا که سیستم عامل های Android و iOS از پایه با هم تفاوت دارند و همین تفاوت، کار را سخت تر می کند.

اخیرا شواهدی پیدا شده که علت کاهش سرعت گوشی های آیفون ۶ و ۶اس را توضیح می دهد.اگر به یاد داشته باشید سال گذشته شرکت اپل، طرحی را برای تعمیر رایگان ایفون های ۶ و ۶اس که به دلایل نامعلومی به طور ناگهانی خاموش می شدند، راه اندازی کرده بود. پس از مدتی مشخص شد که تعداد گوشی های مشکل دار بیشتر از تعدادی است که اپل تصور کرده بود.پس آن ها به جای تعویض رایگان باتری، تصمیم گرفتند با بروز رسانی سیستم عامل مشکل را حل کنند.با انتشار بروزرسانی نسخه ی ۱۰٫۲٫۱ مشکل ۸۰ درصد گوشی های خراب حل شد! اپل در بروز رسانی خود با تغییر مدیریت باتری ایفون ۶ و ۶اس توانسته بود مشکل را حل کند اما چگونه؟
یکی از کاربران Reddit به اسم ۹to5Mac، توانسته معمای حل مشکل باتری آیفون توسط بروزرسانی سیستم عامل را حل کند.طبق یافته های او،اپل با پایین آوردن بیشترین میزان کِلاک پردازنده و در نتیجه پایین اوردن حداکثر توان پردازشی پردازنده توانسته فشار وارده بر باتری را کاهش دهد و مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون ۶ را حل کند.

این ادعا با تست هایی که از آیفون های تعمیر شده با بروز رسانی سیستم عامل،انجام شده قابل اثبات است.به طوری که در حالت عادی آیفون ۶ در نرم افزار GeekBench امتیاز ۱۴۷۱/۲۴۷۶ را کسب می کند.اما ایفون های تعمیر شده با بروز رسانی سیستم عامل،امتیاز۸۳۹/۱۳۷۷ را کسب میکنند.

در نتیجه اگر مشکل آیفون ۶ شما با تعویض باتری حل شده است،گوشی شما چیزی از توان پردازنده اش را از دست نداده، اما اگرمشکل خاموش شدن گوشی شما با بروز رسانی سیستم عامل رفع شده است متاسفانه مقداری از قدرت پردازنده دستگاهتان کم شده تا دیگر خاموش نشود!

در ضمن حتی اگر گوشی آیفون ۶ شما،به کمک تعویض باتری، مشکل خاموش شدن ناگهانیش حل شده باشد، باید به فکر تعویض گوشی خود باشید زیرا با کهنه شدن باتری مشکلات قبل دوباره باز خواهند گشت و وضعیت دستگاه از قبل هم بدتر خواهد شد.
با این حال، پردازنده های جدید شرکت اپل، یعنی مدل های A10 و A11 به گونه ای طراحی شدند که می توانند با اختصاص دادن مقدار کافی حافظه پردازشی نسبت به سنگینی آن عمل،از وارد کردن فشار اضافی به باتری جلوگیری کنند و ما خوشبختانه دیگر در آیفون های جدید شاهد خاموش شدن ناگهانی این محصولات نیستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.