مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را به برنامه‌های خود بیاورد - تکفارس 
مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را به برنامه‌های خود بیاورد - تکفارس 

مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را به برنامه‌های خود بیاورد

آریا فرجی
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 23:00
Microsoft

مایکروسافت قصد دارد در ماه های آتی، با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت های جدیدی را به برخی از برنامه های خود اضافه کند.
برنامه های آفیس، موتور جستجو بینگ و دستیار صوتی کورتانا قرار است به هوش مصنوعی مجهز شوند.
اگر شما از کاربران موتور جستجو بینگ باشید به زودی تغییرات را در نتیجه های جستجوی خود احساس خواهید کرد، به طوری که اگر از بینگ بپرسید آیا قهوه برای سلامتی مفید است یا خیر،بینگ نظر های مختلف موافق یا مخالف مفید بودن قهوه را از منبع های خبری معتبر برای شما پیدا خواهد کرد.
یا اگر از بینگ در مورد نحوه روشن کردن بلوتوث سوال کنید، بینگ از شما اسم و مدل دستگاهتان را میپرسد تا سریعتر و دقیق تر به جواب برسد.
علاوه بر بهبود بینگ، برنامه های آفیس نیز از قدرت هوش مصنوعی بهره خواهند برد. برنامه Outlook می تواند ایمیل ها را بر اساس نیاز شما مرتب کند و برخی از ایمیل ها را به صورت خودکار پاسخ دهد.
برنامه Excel می تواند با یادگیری الگو های مورد استفاده شما ، جدول و نمودار ها را به صورت خودکار تهیه کند.
برنامه Word با ارائه کردن متن های پیشنهادی مرتبط با موضوع مورد نظر شما، کارتان را راحت تر و سریع تر انجام می دهد.
دستیار صوتی مایکروسافت که با اسم کورتانا شناخته می شود، با استفاده از هوش مصنوعی می تواند چند کار را پشت سر هم انجام دهد.مثلا می تواند بلیط یک فیلم را برای شما پیدا کند، آن را خریداری کند و ساعت و روز بلیط را به برنامه شما اضافه کند. همچنین کورتانا با استفاده از هوش مصنوعی قادر به مرتب کردن ایمیل های شما و ارائه خلاصه از مهم ترین آن ها خواهد بود. این قابلیت کورتانا علاوه بر Outlook، با Gmail و Yahoo Mail و بقیه سرویس های ایمیلی سازگار خواهد بود، پس  این قابلیت جدید کورتانا برای همه قابل استفاده است.

تمام قابلیت های بالا که با استفاده از هوش مصنوعی امکان پذیر شده اند با انتشار بروز رسانی های مختلف، طی هفته ها و ماه های آینده به برنامه های مایکروسافت اضافه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید