ساخت تراشه های غیر قابل هک و کپی برداری توسط کُره ای ها - تکفارس 
ساخت تراشه های غیر قابل هک و کپی برداری توسط کُره ای ها - تکفارس 

ساخت تراشه های غیر قابل هک و کپی برداری توسط کُره ای ها

آریا فرجی
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 19:33
unhackable chip

امروزه اهمیت امنیت سایبری بر کسی پوشیده نیست، با پیچیده تر شدن حملات نیاز به راه کار های امنیتی نیز بیشتر می شود.اخیرا گروهی از پژوهشگران کره جنوبی موفق به ساخت تراشه های غیر قابل هک ، برای استفاده در محیط های حساس،مانند مجموعه های نظامی شدند.

در این تراشه ها از کلید های نانو-الکترومکانیکی (NEM) استفاده شده است که.استحکام تراشه ها را افزایش داده و امکان فعالیت آن ها در محیط های سخت را ممکن میسازد.
تکنولوژی Physical Unclonable Function (PUF) در واقع مانند اثرانگشت این تراشه ها عمل میکند و موقع ساخت هر تراشه در شرکت سازنده، یک PUF منحصر به فرد به آن تراشه اختصاص داده می شود و امکان ساخت کپی فیزیکی از آن را غیر ممکن میکند
نتیجه ترکیب تکنولوژی های PUF و NEM باعث تولید این تراشه های شگفت انگیز شده است.

در تراشه های NEM-PUF که از قطعه های بسیار ریز نانو تشکیل شده اند،دو دروازه وجود دارد که مقدار های صفر و یک را تولید میکنند و فضای بین دو دروازه با مایع پر شده است.هنگام ساخت این تراشه ها مایع میان دروازه ها بخار می شود و صفر و یک های دروازه ها به صورت تصادفی به هم متصل می شوند. وقتی تعداد زیادی از این تراشه ها به هم متصل شود یک کد کاملا تصادفی به وجود می آید که تمام تقاضای های دسترسی کاربرانی که آن کد را ندارند رد می شود و امکان هک کردن آن تقریبا غیر ممکن می شود.
طبق آزمایش های انجام شده تراشه های NEM-PUF قابلیت مقاومت در برابر محیط های ناملایم مانند دما های بالا ، اشعه مایکروویو و محیط های پرتوزا را دارند.
و آخرین سد مقاومتی این تراشه های شگفت انگیز، قابلیت خود تخریبی آن ها می باشد که در صورتی که هک شوند، تراشه قابلیت از بین بردن خود را دارد تا اطلاعات به دست هکر نیافتد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید