خودرو های الکتریکی پیروز رقابت می شوند - تکفارس 
خودرو های الکتریکی پیروز رقابت می شوند - تکفارس 

خودرو های الکتریکی پیروز رقابت می شوند

محراب کرامتی
۲ دی ۱۳۹۶ - 18:58
خودرو های الکتریکی پیروز رقابت می شوند - تکفارس 

روزانه کمپانی های بیشتری در تلاش اند تا نیاز خود به سوخت های فسیلی را از بین ببرند و به این خاطر سرمایه گذاری روی جایگزینی خودرو های الکتریکی به جای خودرو های سوختی افزایش می یابد. بزرگترین مشکل این خودرو ها باتری و طول عمر باتری آن ها است. برای حل این مشکل کمپانی های بزرگی مانند تسلا، توشیبا، پاناسونیک و سامسونگ در حال تلاش اند تا ظرفیت باتری های خود را به مقدار زیادی افزایش دهند تا بتوانند با خودرو های فسیلی رقابت کنند.

پژوهش های اخیر دانشمندان دانشگاه واترلو(Waterloo) در این مورد نوید بخش است. آن ها متعقد اند که استفاده از الکترود های لیتیومی با بار منفی  می تواند ظرفیت ذخیره سازی باتری ها را به شدت افزایش دهد. دانشمندان برای این کار ترکیبی از عناصر گوگرد و فسفر را به مایع الکترود اضافه کردند. آن ها بر این عقیده اند که این ترکیب با الکترود فلزی لیتیومی واکنش می دهد تا به سرعت آن را با یک لایه محافظ بپوشاند. این لایه اجازه استفاده از الکترود های فلزی لیتیومی را درون باتری ها می دهد که به افزایش ظرفیت ذخیره سازی می انجامد.

خودرو های الکتریکی پیروز رقابت می شوند - تکفارس 

استفاده از این تکنولوژی می تواند برد خودرو های الکتریکی را تا ۳ برابر افزایش دهد و  به آن ها کمک کند تا در رقابت با خودرو های سوختی پیروز شوند. همچنین شانس انسان ها برای ادامه حیات در کره زمین را هم بهبود می بخشد و  محیط زیست نیز برای نسل های پس از ما استوار می ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید