مایکروسافت با برنامه Ai For Earth به کمک زمین می‌رود - تکفارس 
مایکروسافت با برنامه Ai For Earth به کمک زمین می‌رود - تکفارس 

مایکروسافت با برنامه Ai For Earth به کمک زمین می‌رود

آریا فرجی
۳ دی ۱۳۹۶ - 18:45
ai for earth

سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی
شرکت مایکروسافت قصد دارد با توسعه هوش مصنوعی، به محافظت از سیاره مان بپردازد.آقای بِرَد اِسمیت از مایکروسافت در روز ۱۱ دسامبر اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در طول پنج سال آینده ۵۰ میلیون دلار در برنامه ” هوش مصنوعی برای زمین” سرمایه‌گذاری کند تا بتواند وضعیت طبیعی کره زمین را بررسی و مدیریت کند.

این سرمایه‌گذاری بخشی از توسعه مایکروسافت در سیاست های محیطی است که هدف آن وارد کردن هوش مصنوعی به دموکراسی می باشد تا دانشمندان و تاجران بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند و با تحلیل داده های اقلیمی، تصمیم های استراتژیک بگیرند.طبق گفته های آقای اسمیت هوش مصنوعی به زودی برای جمع آوری داده در زمینه های مصرف انرژی و نحوه ی تغییرات آب و هوا و روش های کاهش آب مصرفی در کشاورزی به کار گرفته خواهد شد.

آقای اسمیت گفت:” هوش مصنوعی میتواند با استفاده از حسگر ها در زمین،هوا و حتی فضا داده ها را به نحوی طبقه بندی کند که درک آن هم برای کامپیوتر و هم برای انسان راحت باشد.هوش مصنوعی قابلیت ما برای تحلیل محیط زیست را بهبود می بخشد وبا تبدیل داده ها به اطلاعات مفید میتواند به ما در تصمیم گیری هایمان برای مدیریت انرژی و منابع کره زمین کمک کند.

ابزار بهتر
برنامه «هوش مصنوعی برای زمین» در سه مرحله اجرا خواهد شد.
در مرحله اول، مایکروسافت به محققانی که برنامه های جدید را در زمینه هوش مصنوعی طراحی و تست کنند پاداش می دهد.سپس برنامه هایی را که بهتر از بقیه عمل کرده اند انتخاب می کند و روی آن ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام میدهد و در آخر، بهترین برنامه ها را در اختیار دانشمندان حوزه محیط زیست قرار می دهد.
این برنامه های جدید علاوه بر دانشمندان، میتواند به شرکت ها و حتی کشاورزان هم کمک کند تا نقش خود را در تغییرات محیط زیست درک کنند.
امروزه در اکثر جوامع، مردم به این نتیجه رسیده اند که برای حفاظت از کره زمین و منابع آن،انسان ها باید در خود تغییر ایجاد کنند و شرکت هایی مانند مایکروسافت در حال کمک به عملی شدن این ایده و تشویق کننده آن است.
اقای اسمیت در مراسم معرفی اشاره کرد که ما باید تکنولوژی را به نحوی پیشرفت دهیم که با جبران گذشته، ساخت آینده بهتری را ممکن سازیم. در حال حاظرمتسفانه مشکلات زیست محیطی زیادی وجود دارند که نیاز به راه حل های فوری هستند و اکثر آن ها در اثر انقلاب صنعتی که در گذشته اتفاق افتاده به وجود آمده اند پس برای ساخت آینده بهتر باید مشکلات را در زمان حال رفع کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.