قابلیت Face Unlock برای گوشی وان‌پلاس ۵ منتشر شد - تکفارس 
قابلیت Face Unlock برای گوشی وان‌پلاس ۵ منتشر شد - تکفارس 

قابلیت Face Unlock برای گوشی وان‌پلاس ۵ منتشر شد

مهرداد میرشاهی
۱۲ دی ۱۳۹۶ - 18:30
قابلیت Face Unlock برای گوشی وان‌پلاس ۵ منتشر شد - تکفارس 

همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، از این پس، دارندگان تلفن‌های همراه وان‌پلاس ۵ (OnePlus 5) می‌توانند قفل گوشی خود را از طریق تشخیص چهره که به لطف نسخه بتای عمومی شماره ۳ سیستم‌عامل اکسیژن (OxygenOS) در دسترس قرار گرفته است، باز کنند. سیستم‌عامل اکسیژن بر پایه نسخه Oreo اندروید طراحی شده است. بر اساس گزارش XDA، قابلیت Face Unlock قفل گوشی شما را زمانی که بر روی دکمه پاور آن کلید کرده و صورت خود را مقابل لنز دوربین قرار دهید، باز خواهد کرد.

قابلیت Face Unlock یکی از ویژگی‌های جدید وان‌پلاس ۵‌تی است که بیشتر به منظور راحتی در استفاده مورد توجه قرار گرفته و در حد و اندازه‌های اثر انگشت و ویژگی فیس آیدی (Face ID) اپل امن نیست. لازم به ذکر است که این ویژگی برای تائید پرداخت‌ها هم قابل استفاده نیست. در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده که این ویژگی بر روی تلفن‌های هوشمند وان‌پلاس ۵تی به خوبی کار می‌کند و نمی‌توان زیاد به آن خرده گرفت.

علاوه بر قابلیت تشخیص چهره، این به‌روزرسانی جدید گوشی‌های وان‌پلاس ۵ که به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته، حاوی بهبودهای امنیتی و رفع برخی مشکلات این گوشی از جمله رفع مشکلات اتصال به اینترنت وای‌فای و شبکه ۵G هم می‌باشد. گفتنی است که احتمالاً نسخه اصلی این به‌روزرسانی در ماه ژانویه سال جدید میلادی در دسترس دارندگان تلفن مورد بحث قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید