فروش کمتر کیا و هیوندا در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
فروش کمتر کیا و هیوندا در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

فروش کمتر کیا و هیوندا در سال ۲۰۱۸

مهتاب جهاندار
۲۳ دی ۱۳۹۶ - 18:00
فروش کمتر کیا و هیوندا در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

به گزارش بخش کره جنوبی رویترز دو شرکت کیا موتورز و هیوندا خبر از کاهش ۴ درصدی فروش برای سال ۲۰۱۸ دادند که علت عمده آن فقدان حضور شاسی‌بلندهای این دو شرکت در ایالات متحده و تنش‌های دیپلماتیک با چین است.

دو شرکت هیوندا و کیا اعلام کردند تقاضا اتومبیل در دو کشور آمریکا و چین تقسیم شده است و در سال ۲۰۱۷ شاهد فروش ۷٫۵۵ میلیون دستگاهی خودروهای دو شرکت کره جنوبی هستیم.

هیوندا موتور در بیانیه‌ای گفته است:

از آنجایی که افت اقتصادی در ایالات متحده و چین مشاهده می‌شود، باید انتظار کاهش فروشی داشت که در این بازارها صورت می‌گیرد.

فروش در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ کاهش ۷ درصدی داشته و کمپانی توانست ۸٫۲۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. بنابراین سومین سال متوالی بوده که شرکت کره‌ای تجربه کاهش فروشی داشته است. زیرا خریداران چینی و آمریکایی به طرز چشمگیری از خرید شاسی‌بلند صرف نظر کردند.

وجود مشکلات دیپلماتیکی بین دو کشور چین و کره جنوبی برای مسائل سیاسی موجب شده تا فروش خودرو کره‌ای نیز در این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و کاهشی را به دنبال داشته باشد. Kim Jin-woo تحلیلگر کره‌ای اظهار داشت که به دلیل وجود مسائلی بین چین و کره جنوبی، طبیعی بوده که هیوندا و کیا هدف کوچکی را برای خود در بازارهای موردبحث در نظر گیرند.

سهم هیوندا ۴٫۲ درصد و سهم کیا ۲٫۱ درصد کاهش یافته اما در بازار جهانی شاهد افزایش ۰٫۵ درصدی دو شرکت بودیم. چشم انداز مبهم شرکت‌های کره جنوبی و افزایش ارزش ین در برابر دلار رقبا شرکت‌های کره ای را تهدید می‌کند.

همچنین در چین با پایان یافتن کاهش مالیات خودروهای کوچک در چین می‌تواند برای هیوندای رقم سنگینی را به دنبال داشته باشد. در حالی که هیوندا قصد داشته بازار ایالات متحده و چین را تصاحب کند از این رو مدل‌های جدیدی چون نسخه بازطراحی شده سانتافه را در دستور کار دارد. Chung Mong-koo مدیر هئیت مدیره هیوندا در بیانیه‌ای اعلام داشت که شرکت کره‌ای می‌خواهد در بازارهای آسیا جنوب شرقی حضوری گسترده پیدا کند زیرا آینده درخشانی خواهد داشت. کره جنوبی و آمریکا ۵ ژانویه مذاکرات تجاری خواهند داشت اگرچه دونالد ترامپ قصد عقب نشینی دارد.

Chung مدیر کمپانی هیوندا با سنی ۷۹ ساله از سال ۲۰۱۶ دیگر به جمع عمومی نیامده و سخنرانی ایراد نکرده است. با این حساب می‌توان دریافت شرکت هیوندا به دنبال تصاحب بازارهای بزرگ بوده، اگرچه محدودیتی در کار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.