گوگل تصمیم دارد تا سرویس Zagat را بفروشد - تکفارس 
گوگل تصمیم دارد تا سرویس Zagat را بفروشد - تکفارس 

گوگل تصمیم دارد تا سرویس Zagat را بفروشد

مهرداد میرشاهی
۱۵ دی ۱۳۹۶ - 08:00
گوگل تصمیم دارد تا سرویس Zagat را بفروشد - تکفارس 

بر اساس گزارش تازه «رویترز»، گوگل در حال بررسی فروش Zagat، سرویس راهنمای رستوران‌های ایالات متحده آمریکاست که در سال ۲۰۱۱ میلادی آن را خریداری کرد. غول جستجوی اینترنتی در حال مذاکره با چندین شرکت است که به خرید این سرویس تمایل دارند. این سرویس بخشی از Google Maps محسوب می‌گردد که توسط تیمی کوچک از کارمندان این شرکت هدایت می‌شوند. بر اساس این گزارش، شایعات حاکی از فروش برند تجاری Zagat و وب‌سایت آن است.

گوگل حدود یک دهه پیش این سرویس را به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار خریداری کرد؛ حرکتی که تحت نظارت ماریسا مایر (Marissa Mayer) صورت گرفت. مایر پیش از بر عهده گرفتن سمت مدیرعاملی شرکت یاهو، در آن زمان به عنوان مدیر اجرایی گوگل در این شرکت فعالیت می‌کرد. گوگل برای یکپارچه‌سازی سرویس‌های خود، سرویس فهرست رستوران‌های Zagat را با سرویس Maps ادغام کرد و برخی از کارمندانش کنترل وب‌سایت Zagat.com را بر عهده گرفتند.

پیش از این که Zagat تحت تملک گوگل درآید، به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت می‌کرد. بنابراین، گزارش‌های مالی این فروش در آن زمان مشخص نگردید. یکی از عواملی که منجر به فروش این سرویس گردید، ظهور Yelp در سال ۲۰۰۴ میلادی عنوان می‌شود که به عنوان یک رقیب قدرتمند برای سرویس‌های آنلاین بررسی رستوران‌ها و بازاریابی آنلاین این جور اماکن ظهور کرد.

در سرویس Yelp، بررسی‌کنندگان در قالب یک مقاله همه جزئیات یک رستوران و خدمات آن را ذکر می‌کنند. در نسخه قدیمی سرویس Zagat، هر بررسی به صورت کوتاه مطرح می‌شود و از سیستم رتبه‌بندی و امتیازدهی به رستوران‌ها بی‌بهره بود. این در حالی است که مهم‌ترین مزیت رقیب آن، یعنی سرویس Yelp، به رستوران‌ها در قالب یک سیستم پنج‌ستاره امتیاز داده می‌شود.

یک ماه پس از اینکه گوگل سرویس Zagat را به مالکیت خود درآورد، محبوبیت آن را افزایش داد. جستجوهای موبایلی برای سرویس Yelp، به Zagat هدایت می‌شدند. از سوی دیگر، گوگل به خوبی از سرویس Maps برای افزایش کارآمدی و تعداد کاربران سرویس Zagat بهره برد. تا بدین لحظه، هیچ تن از مدیران گوگل در رابطه با بحث‌های مربوط به فروش این سرویس صحبت نکرده‌اند و همه چیز در حد یک حدس و گمان است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید