افزونه کروم با ۱۰۰ هزار کاربر cryptocurrency از قدرت پردازنده بهره می گیرد - تکفارس 
افزونه کروم با ۱۰۰ هزار کاربر cryptocurrency از قدرت پردازنده بهره می گیرد - تکفارس 

افزونه کروم با ۱۰۰ هزار کاربر cryptocurrency از قدرت پردازنده بهره می گیرد

مهتاب جهاندار
۲۹ دی ۱۳۹۶ - 13:00
افزونه کروم با ۱۰۰ هزار کاربر cryptocurrency از قدرت پردازنده بهره می گیرد - تکفارس 

در روند cryptocurrency که هیچ با استعدادی آن را رد نمی‌کند، از قدرت پردازنده برای بدست آوردن ارز دیجیتال بهره گرفته می‌شود که توسط سازندگان بد افزار و همچنین صاحبین وب سایت تصمیم گرفته شده تا کاربران در مشکلی قرار گیرند.

اخیرا یکی از افزونه‌ای محبوب کروم جزیی از این برنامه مشاهده شد. نام افزونه Archive Poster بوده و بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد که تعداد چشمگیری را دربرمی‌گیرد. در چند هفته گذشته از افزونه یک cryptocurrency رمزنگاری شده را بدون استفاده از هر اعلان یا درخواست مجوزی به کار گرفته است.

Archive Poster یک مد برای Tumblr است و اجازه می‌دهد تا کاربران پست های آرشیو وبلاگ را باری دیگر مشاهده کنند. درست همانند نمونه‌های موارد قبلی چون Pirate Bay و SafeBrowse که تلاش کردند معادله مونرو را برهم زنند.

به گزارش Bleeping Computer این موضوع توسط Coinhive miner در ماه دسامبر آشکار شده است. کاربران همچنین نظرهای منفی داشتند اما به آن توجه نشده است.

بروزرسانی:

خوشبختانه گوگل در فروشگاه وب کروم افزونه Archive Poster را حذف کرده و با مراجعه به لینک آن شاهد خطا خواهید بود. در نهایت به نظر می‌رسد گوگل متوجه حرکت خائنانه‌ای که صورت گرفته شد.

Essence Labs یکی از توسعه دهندگان افزونه کروم در ایمیلی به PCmag بیان کرد:

یکی از عضو توسعه دهندگان این افزونه که از سال‌ها قبل به تیم پیوسته بود، ایمیل خود را از بین برد. آنها همچنین تصمیم گرفتند نسخه جدیدی از افزونه Archive Poster را منتشر کنند.

اگر شما نیز جز کاربران افزونه Archive Poster هستید سعی کنید آن را از لیست افزونه‌های کروم خود حذف کنید تا مشکلی متوجه شما نشود. انتظار می‌رود بیشتر مرورگرها نیز پشتیبانی از Archive Poster را پایان دهند و دیگر توسعه دهندگان قادر به استفاده نخواهند بود و باید تسلیم کار خائنانه خود شوند. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.