تاریخ انتشار لینوکس Mint 19 مشخص شد - تکفارس 
تاریخ انتشار لینوکس Mint 19 مشخص شد - تکفارس 

تاریخ انتشار لینوکس Mint 19 مشخص شد

مهتاب جهاندار
۲۹ دی ۱۳۹۶ - 13:30
تاریخ انتشار لینوکس Mint 19 مشخص شد - تکفارس 

آخرین نسخه لینوکس Mint 18.3 یا Sylvia بوده که پیشتر منتشر شد و حال نوبت به توسعه نسخه جدید لینوکس Mint 19 رسیده که به عنوان Tara شناخته می شود. در حالی که اخیرا توسعه آن آغاز شد، به تازگی شاهد مشخص شدن تاریخ انتشار آن هستیم.

علت نامگذاری Tara از آن روی بود که در ایرلند بسیار محبوب است و به نام دوست داشتن کسی می باشد. کسانی که از کاربران لینوکس محسوب می شوند، در حال حاضر می توانند از تاریخ انتشار آن آگاهی پیدا کنند.

تاریخ انتشار لینوکس Mint 19

در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی برای لینوکس Mint 19 وجود نداشته اما توسعه دهندگان اپ این سیستم عامل معتقد هستند که لینوکس Mint 19 در اواسط ماه می یا ژوئن ۲۰۱۹ منتشر می شود. این بدان معنا بوده که لینوکس جدید براساس اوبونتو بوده و انتشار نسخه بعدی LTS یعنی  i.e., Bionic Beaver در ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت.

گذشته از آن همچون اوبونتو، Mint برنامه ثابتی نداشته و بروزرسانی های متعددی در طول زمان برای آن منتشر می شود که موجب بهبود عملکرد آن خواهد شد.

ویژگی های Mint 19  و نقشه راه

براساس اوبونتو ۱۸٫۰۴ LTS

با گذشت زمان ویژگی های لینوکس Mint 19 مشخص می شود. در هنگام انتشار این ویژگی ها مشخص می شود و می توان با سیستم عاملی رو به رو شد که ویژگی های جدیدی را در برمی گیرد. نسخه نهایی Mint 19 لینوکس همانطور که گفته شد براساس اوبونتو ۱۸٫۰۴ LTS خواهد بود.

GTK 3.22

GTK 3.22 یک نسخه قویتر از GTK3 بوده و Mint 19 لینوکس نیز با همین ویژگی ها همراه است. این نسخه شامل ویژگی های فعلی و دیگر فناوری های چشمگیری بوده که می تواند عملکرد بزرگی رقم زند. از جمله آن باید در زمینه تم، رابط کاربری و عملکرد کلی اشاره داشت.

تاریخ پشتیبانی Mint 18

نسخه  Mint 18 لینوکس تا سال ۲۰۲۳ پشتیبانی می شود و از پشتیبانی آن کناره گیری نخواهد شد. شما می توانید درایورهایی برای آن دریافت کنید تا همیشه بروزر باقی مانده و از نظر امنیتی و عملکرد بتواند خودی نشان داده و بی نقص باشد.

نقشه راه Mint 18

در حالی که جزئیات دقیقی درباره سایر موارد دردسترس نیست، تیم Mint برخی اطلاعات را در صفحه GitHub فاش کرده است. پیشرفت هایی حاصل شده که آیکون تم، HIDPI، Redshift، بروزرسانی و برخی دیگر را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید