با دستبند SGNL انگشت شما به تلفن همراه تبدیل می شود - تکفارس 
با دستبند SGNL انگشت شما به تلفن همراه تبدیل می شود - تکفارس 

با دستبند SGNL انگشت شما به تلفن همراه تبدیل می شود

مهتاب جهاندار
۲۹ دی ۱۳۹۶ - 14:00
با دستبند SGNL انگشت شما به تلفن همراه تبدیل می شود - تکفارس 

سال‌ها قبل در نمایشگاه Discovery فناوری مشابه‌ای معرفی شد اما متاسفانه دیگر شاهد عملی شدن آن نبودیم. به تازگی در نمایشگاه CES 2018 این فناوری به واقعیت تبدیل شده است.

در این نمایشگاه دستبندی به نام SGNL معرفی شده که اجازه می‌دهد افراد با انگشت خود همچون تلفن همراه تماسی برقرار کنند. این دستبند همچون ردیابی بوده و موجب راحتی افراد برای پاسخ به تماس و برقراری آن خواهد شد.

SGNL با بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد از طریق نوک انگشت به تماس تلفنی بپردازند و با میکروفونی که در بند آن جای گرفته صحبت کنند. یکی از موضوعات جالب توجه سازگاری این دستبند با ساعت‌های هوشمند اپل واچ، Gear S سامسونگ، Pebble Time و برخی دیگر دارد. بنابراین بند موردبحث هوشمند بوده و کاربری قابل توجهی را فراهم می‌آورد.

در حال حاضر سوالی به وجود می‌آید که این فناوری چگونه عمل می‌کند و افراد به چه وسیله‌ای می‌توانند آن را به کارگیرند. کارکرد این فناوری عجیب است اما فناوری آن بسیار قابل توجه و کارآمد می‌باشد. هنگامی که صدا پخش می‌شود، گوشواره‌ها در همان فرکانس صدایی در گوش پخش می‌کنند.

برای برقراری تماس بایستی به بند ضربه‌ای وارد کرد. بنابراین دیگر نیازی نیست گوشی هوشمند را از جیب بیرون آورید و تنها کافی است ضربه به بند وارد شود. حتی امکان گوش دادن به موسیقی از طریق انگشت فراهم است اما این روش بسیار جالب نخواهد بود.

این دستبند توسط یک شرکت کره‌ای به نام Innomdle  ساخته شد که سال ۲۰۱۵ به کمک سامسونگ آن را عملی ساخت. اگرچه سال ۲۰۱۵ توسعه آغاز شده و چند سالی گذشته اما سعی کردند از کیفیت صدا آن اطمینان حاصل کنند. افراد علاقمند می‌توانند در کیک استارتر با مراجعه به کمپین SGNL برای کمک ۵۰ هزار دلاری شرکت جهت تولید انبوه کمک کنند. SGNL در مارس سال ۲۰۱۸ به مشتریان تحویل داده خواهد شد و قیمت مشخصی ندارد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید