مقایسه پردازنده های اسنپدراگون ۸۴۵، اپل A11 و اگزینوس ۹۸۱۰ - تکفارس 
مقایسه پردازنده های اسنپدراگون ۸۴۵، اپل A11 و اگزینوس ۹۸۱۰ - تکفارس 

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون ۸۴۵، اپل A11 و اگزینوس ۹۸۱۰

مهتاب جهاندار
۲۹ دی ۱۳۹۶ - 15:30
مقایسه پردازنده های اسنپدراگون ۸۴۵، اپل A11 و اگزینوس ۹۸۱۰ - تکفارس 

شرکت کوالکام در جریان رویداد اختصاصی که در هاوایی برگزار کرده، جزئیات دقیق پردازنده هشت هسته‌ای جدید اسنپدراگون ۸۴۵ را اعلام کرد. به گفته این کمپانی اسنپدراگون ۸۴۵ یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موبایلی بوده که روی پرچمداران قرار می‌گیرد.

البته شاید کوالکام آن را سریع‌ترین می‌داند اما رقبا سرسخت دیگری نیز هستند که کار را برای این پردازنده جدید کوالکام دشوار می‌سازند. انتظار داریم سامسونگ در گلکسی اس ۹ پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ را قرار داده و گذشته از آن نسخه اگزینوسی نیز در بازارهای دیگر عرضه شود. اسنپدراگون ۸۴۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵ بیش از ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری داشته و می‌توان به کمک چنین چیپی به پشتیبانی از واقعیت‌مجازی و برخی کارهای گرافیکی دیگر بپردازد.

سری گلکسی اس همیشه نسخه اسنپدراگونی داشتند و حال نوبت به گلکسی اس ۹ رسیده تا به چیپ هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شود. سال‌هاست که شرکت سامسونگ سری گلکسی اس را با پردازنده اسنپدراگون راهی بازار ایالات متحده می‌کند و اپراتورهایی چون اسپرینت، ورایزن و برخی دیگر آنها در این منطقه عرضه می‌دارد. با این حال در باقی مناطق نسخه اگزینوسی مرسوم بوده و شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ با چیپ اختصاصی قدرتمند خودش هستیم.

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون ۸۴۵، اپل A11 و اگزینوس ۹۸۱۰ - تکفارس 

اخیرا سامسونگ اعلام کرد که نسل دوم پردازنده‌های آن تحت فرآیند ۱۰ نانومتری LPP توسعه پیدا می‌کنند و این در حالی است که پیشتر فرآیند ۸ نانومتری تایید شده است. به گفته کره‌ای‌ها این پردازنده ۱۰ نانومتری قدرت عملکرد بالایی داشته و در کره جنوبی به تولید می‌رسد. تولید انبوه چیپ‌های ۸ یا  ۷ نانومتری سامسونگ از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.

به نظر می‌رسد اگزینوس ۹۸۱۰ تنها چیپ ۱۰ نانومتری سامسونگ بوده و در مدل‌های بعدی دیگر شاهد پردازنده ۱۰ نانومتری نخواهیم بود. چیپی که برای گلکسی اس ۹ به کار گرفته می‌شود و باید آن را قابل توجه بدانیم. گلکسی اس ۹ سامسونگ به این پردازنده مجهز خواهد بود و کایرین ۹۷۰ و A11 اپل از رقبا این پردازنده هشت هسته‌ای محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.