ARMAR-6 یک ربات جدید برای کار در کارگاه‌های تولیدی - تکفارس 
ARMAR-6 یک ربات جدید برای کار در کارگاه‌های تولیدی - تکفارس 

ARMAR-6 یک ربات جدید برای کار در کارگاه‌های تولیدی

حمیدرضا مزدورانی
۲۴ دی ۱۳۹۶ - 11:36
ARMAR-6 یک ربات جدید برای کار در کارگاه‌های تولیدی - تکفارس 

فروشگاه آنلاین بریتانیایی Ocado در حال تلاش برای گسترش حداکثری خودکار شدن کسب و کار خود است. یکی از روش‌هایی که آن‌ها بر روی آن کار می‌کنند،دست رباتی منعطف (برای بسته‌بندی کردن میوه‌های نرم) و تحویل خودکار سفارش‌هاست. آخرین دستاورد این تیم،رباتی است که برای کمک به تکنسین‌ها در انبار‌ها طراحی شده است.

ربات ARMAR-6 توسط تیم Ocado با کمک چند دانشگاه از جمله EPFL سوئیس و UCL بریتانیا در حال توسعه است.این توسعه بخشی از پروژه‌ی تامین مالی اتحادیه اروپا،برای ساخت و طراحی یک ربات کار‌آمد برای کار در کنار انسان‌هاست.

این ربات،ظاهری شبیه انسان دارد. یک سر و دو بازو و پایه چرخان که بر روی آن حرکت می‌کند.همچنین برای شناسایی اشیاء و لمس آن‌ها از یک دوربین استفاده می‌کند.این توانایی می‌تواند به نیروهای انسانی،در انبار‌های Ocado کمک کند و به بهبود سرعت کارها منجر شود.این فروشگاه با استفاده از ربات‌های برقی و اسکنر‌های رباتی سعی در مکانیزه کردن فرایند تولید در تمام کارگاه‌های خود در بریتانیا داشته و به دنبال صدور این تکنولوژی به دیگر شرکت‌هاست. سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای با فروشگاه فرانسوی Groupe Casino برای تجهیز انبار‌های آن‌ انجام داد.

با این حال همانطور که در ویدیوی بالا واضح است، این ربات راه زیادی برای جایگزین شدن با انسان،در کار‌ها دارد.‌سرعت حرکت این دستگاه،پایین و ناهمگون بوده و برای حرکت احتیاج به پیشرفت دارد.

گراهام دیاکون،مدیر تحقیقات ربات  ARMAR-6در Ocado به خبرنگار Wired UK گفت:

در حال حاضر توانایی ربات برای پیدا کرده قوطی اسپری و تحویل آن به تکنسین یک رفتار از پیش تعیین شده است.هدف اصلی ما اینست که ربات بتواند تشخیص بدهد که تکنسین در چه مرحله‌ای از کار است، و اینکه با انجام دادن چه کاری می تواند کمکیار مناسبی برای تکنسین باشد.

هنوز راه زیادی برای به کمال رسیدن این تکنولوژی و جایگزینی آن با انسان‌ها مانده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.