لپ‌تاپ جیبی مخصوص بازی GDP Win 2 معرفی شد - تکفارس 
لپ‌تاپ جیبی مخصوص بازی GDP Win 2 معرفی شد - تکفارس 

لپ‌تاپ جیبی مخصوص بازی GDP Win 2 معرفی شد

حمیدرضا مزدورانی
۲۶ دی ۱۳۹۶ - 22:04
لپ‌تاپ جیبی مخصوص بازی GDP Win 2 معرفی شد - تکفارس 

سال گذشته بود که کنسول دستی GDP Win به بازارعرضه شد. یک لپ‌تاپ مخصوص بازی کوچک در ابعاد کنسول ۳DSمجهز به چیپست Atom اینتل، که مورد توجه قرار گرفت. حال شرکت Shenzhen نسل دوم GDP را تاییده کرده است.
پردازنده استفاده شده در Win 2 از سری Core M مدل M3 -7Y30 با گرافیک یکپارچه  HD 615که جهش بزرگی محسوب می‌شود. حافظه رم به ۸ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده. صفحه‌نمایش استفاده شده در این دستگاه نیز، در ابعاد ۶ اینچ با رزولوشن ۷۲۰p است. دو باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپری نیز وظیفه‌ی نیرودهی این دستگاه را بر عهده دارند که نسبت به مدل قبلی، ۵۰ درصد افزایش ظرفیت داشته.

با وجود ضعف‌های جزئی در طراحی و پشتیبانی نچندان مناسب، می‌توان این محصول را، همانند مدل قبلی به عنوان یک محصول خاص در نظر گرفت که به هر کسی پیشنهاد نمی‌شود. رابط کاربری نیز به علت صفحه‌نمایش کوچک خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. اما بزرگترین مزیت این دستگاه سرعت پردازش بالا و جیبی بودن آن است که می‌تواند مفید واقع شده و طرفداران خاصی را جذب کند.
مطمئنا عملکرد این لپ‌تاپ جیبی با یک سیستم دسکتاپ گیمینگ قابل مقایسه نخواهد بود اما با وجود ابعاد کوچک عملکرد بدی نیز نخواهد داشت. گفته شده بازی معروف GTA V با حداکثر تنظیمات گرافیکی با فریم‌ریت ۳۸ روی این دستگاه اجرا می‌شود که نسبت به مدل قبلی پیشرفت قابل توجهی است. همچنین اعلام شده این دستگاه توانایی رندر کردن ۵۰ تا ۷۰ فریم بر ثانیه برای بازی Overwatch بر روی تنظیمات حداقل پایین، و توانایی رندر ۵۳ فریم بر ثانیه برای بازی Elder Scrolls Skyrim را دارد. شکی وجود ندارد که این دستگاه همانند Win توانایی اجرای بازی‌های استریم را از طریق شبکه استیم داراست.

Win 2 تغییرات بسیار زیاد مثبتی را نسبت به Win داراست. در حال حاضر این دستگاه به قیمت ۶۴۹ دلار یعنی حدود ۲۵۰ دلار بیشتر از مدل قبلی پیشفروش می‌شود که فروش کمتری را نیز تجربه خواهد کرد. آیا افزایش سرعت و کارایی در کنار قیمت بسیار بالا، باعث جذب کاربران و خریداران خواهد شد؟ برای پاسخ قطعی این سوال باید تا ماه می که فروش این محصول آغاز خواهد شد منتظر بمانیم.
نظر شما در مورد این لپ‌تاپ جیبی کوچک چیست؟. آیا مشخصات یا قیمت این دستگاه می‌توانست بهتر باشد؟.نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید