iPhone 7 Plus دومین گوشی پرفروش در چین شد - تکفارس 
iPhone 7 Plus دومین گوشی پرفروش در چین شد - تکفارس 

iPhone 7 Plus دومین گوشی پرفروش در چین شد

حمیدرضا مزدورانی
۲۷ دی ۱۳۹۶ - 23:43
iPhone 7 Plus دومین گوشی پرفروش در چین شد - تکفارس 

اخیرا موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research نتیجه‌ی تحقیقات خود را در مورد بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین طی سال ۲۰۱۷ اعلام کرده است. نتایج این تحقیق جالب به نظر می‌رسد.
پرفروش‌ترین گوشی گوشی هوشمند در سال گذشته در چین Oppo R9 بوده که حدود سه درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. iPhone 7 plus هم در جایگاه دوم قرار گرفته و Vivo X9 هم سومین گوشی پرفروش در این کشور اعلام شده است. در لیست ده محصول پرفروش سه مدل Oppo، دو مدل Vivo و iPhone 7 plus و  iPhone 7و دو مدل Honor هواوی و Redmi Note 4X  از ژیاومی حضور دارند. بنابراین اپل تنها شرکت خارجی است که برای خود، جایی در بین پرفروش‌ترین‌ها در این کشور باز کرده است. بهترین شرکت‌های محلی نیز Oppo و Vivo بوده‌اند که توانسته‌اند بیشترین فروش را به خود اختصاص دهند. هر دوی این شرکت‌ها متعلق به شرکت چینی BBK Electronics هستند.

گوشی‌های میان‌رده بیشترین طرفدار را در چین دارند، چیزی که به وضوح در لیست پرفروش‌ها مشخص است. البته به جز iPhone 7 و iPhone 7 plus که با فروش بسیار بالا، این فرضیه را به چالش می‌کشند. به طور کلی میانگین فروش پرفروش‌ترین‌ها حدود ۱ میلیون دستگاه در ماه برای سال ۲۰۱۷ اعلام شده است.
Counterpoint در تحلیل خود به موفقیت Oppo اشاره کرده و علتش را هم بازاریابی مناسب و شبکه گستره بازارهای فیزیکی عنوان کرده است. علاوه بر این بیشتر محصولات این شرکت مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند که همانطور که گفته شد، محدوده قیمتی پرطرفدار در این کشور را شامل می‌شود. همچنین معرفی کردن مدل‌های محدود، باعث شده که این شرکت در بازاریابی و هدف‌گذاری برای هر محصول عملکرد بهتری داشته باشد.
عرضه شدن محصولات جدید اپل یعنی iPhone 8 و iPhone 8 plus و iPhone X باعث کاهش ۱۶ درصدی قیمت نسل قبلی خواهد شد که قطعا در جذب بیشتر خریداران چینی بی‌اثر نخواهد بود.
موسسه Counterpoint برای سال ۲۰۱۸ پیشبینی کرده است که گوشی‌های کم‌حاشیه، در لیست پرفروش‌ترین‌ها در سال ۲۰۱۸ قرار بگیرند. همچنین گوشی‌های با مهارت عکسبرداری بالا نیز بیشتر مورد توجه کاربران چینی قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید